۰
plusresetminus
جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۸

صفحه کلید فیزیکی یک تهدید امنیتی است

ایتنا- تحقیقات جدید نشان داده است که هکرها تنها با گوش دادن به صدای کلیدهای صفحه کلیدهای فیزیکی می‌توانند چیزی که در حال تایپ شدن است را حدس بزنند.
صفحه کلید فیزیکی یک تهدید امنیتی است
تحقیقات جدید نشان داده است که هکرها تنها با گوش دادن به صدای کلیدهای صفحه کلیدهای فیزیکی می‌توانند چیزی که در حال تایپ شدن است را حدس بزنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، نرم‌افزار Keytap3 که توسط فردی به نام جرجی گرگانوف تولید شده است می‌تواند با گوش دادن به صدای کلیدهای صفحه کلید از فاصله کم حدس بزند که چه چیزی در حال تایپ شدن است. گفته می‌شود که این نرم‌افزار به راحتی با میکروفون تلفن همراه نیز کار می‌کند.
 
نسخه قبلی این نرم‌افزار که پیش از این از سوی گرگانوف عرضه شده بود کاربران را ملزم به تایپ مجموعه‌ای از کلمات و عبارات از پیش تعیین شده برای آموزش نرم‌افزار به منظور رمزگشایی از کلیدهای موجود می‌کرد. البته نسخه فعلی از نسخه قبلی تکمیل‌تر است و نیاز به تعریف علارت‌های پیشفرض در آن رفع شده است.
 
 
 
علاوه بر این کاربر نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار می‌بایست در طول مدت تشخیص عبارت تایپ شده موقعیت میکروفون را ثابت نگه دارد اما این محدودیت‌ها از Keytap3 که در واقع سومین نسخه از این نرم‌افزار است به طور کامل حذف شده است.
 
گرگانوف در این رابطه توضیح می‌دهد که:« با خوشه‌بندی ضربه‌های کلید شناسایی‌شده بر اساس شباهت صدا و پس از آن استفاده از اطلاعات آماری در مورد بسامد حرف n-gram در زبان فرضی متن (مثلاً انگلیسی) کار می‌کند.»
 
البته خوشبختانه این نرم‌افزار تنها برای صفحه کلید‌های پر سر و صدا طراحی شده است و اگر از صفحه کلیدی استفاده می‌کنید که کلیدهای آن صدای زیادی ندارند بهتر است بدانید که هم از خطر هک شدن در امان هستید و هم همکاران و اطرافیانتان از سر و صدای مزاحم کلیدها راحت هستند.
کد مطلب: 68443
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام