۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۶

صندلی مدیریت توییتر به ایلان ماسک می‌رسد؟

ایتنا - منابع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر، چند ماه مدیر اجرایی موقت این غول رسانه های اجتماعی شود.
صندلی مدیریت توییتر به ایلان ماسک می‌رسد؟

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی CNBC روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که انتطار می‌رود ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، پس از خرید 44 میلیارد دلاری توییتر، چند ماه مدیر اجرایی موقت این غول رسانه‌های اجتماعی شود.

به گزارش ایتنا از تسنیم، طبق یک پرونده کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، ماسک تقریباً 7.14 میلیارد دلار تعهدات سهام دوستان و سایر سرمایه گذاران را برای خرید توییتر تضمین کرده است.

منابع این شبکه خبری می‌گویند که ماسک سرمایه‌گذاران مختلفی را انتخاب کرده است، از یک میلیارد دلار از لری الیسون، بنیانگذار اوراکل، گرفته تا 5 میلیون دلار از شرکت مدیریت سرمایه هانیکامب Honeycomb  که در شرکت اسپیس ایکس سرمایه‌گذاری کرده است.

این منابع همچنین اضافه کردند که جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر ممکن است از این تصاحب حمایت کند و ماسک در حال مذاکره با او در مورد امکان مشارکت فوری یا قبل از پایان ادغام بود.

رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که ماسک یک مدیرعامل جدید برای توییتر انتخاب کرده است که جایگزین مدیر اجرایی فعلی یعنی پاراگ آگراوال خواهد شد.

ماسک بارها از شیوه‌های تعدیل محتوای توییتر و همچنین یکی از مدیران ارشد مسئول تنظیم سیاست‌های اظهار بیان انتقاد کرده بود.

آگراوال که تنها چند ماه رهبری این شرکت را بر عهده داشت، پس از آن که در نوامبر گذشته سکان توییتر را از دورسی بر عهده گرفت، انتظار می‌رود تا پایان نقل و انتقال این شرکت به ماسک در سمت خود باقی بماند.

طبق گزارش‌ها، ماسک به سرمایه‌گذاران گفته است که احساس می‌کند حاشیه سود توییتر بسیار کم است و این شرکت "مهندسین زیادی دارد که به اندازه کافی کار نمی‌کنند". به گفته این منابع، وی همچنین متعهد شد که این شرکت را به یک آهنربای استعداد تبدیل کند.

ماسک که در نشریه فوربس به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شده است، در 25 آوریل با مدیران توییتر برای خرید این پلتفرم به توافق رسید و اکنون در حال جمع آوری بودجه است.
کد مطلب: 68428
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام