۰
plusresetminus
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۸

گوگل بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن ناقض حریم خصوصی را حذف کرد

ایتنا - ​​​​​​​گوگل با هدف ایجاد بستری ایمن‌تر به کاربران اندروید در پلی‌استور، سال گذشته تغییرات زیادی را ایجاد کرده و تعداد ۱.۲ میلیون اپلیکیشن ناقض حریم خصوصی را از پلی‌استور مسدود کرد.
گوگل بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن ناقض حریم خصوصی را حذف کرد


به گفته محققان؛ گوگل در سال گذشته چندین ویژگی جدید را با تمرکز بر حریم خصوصی معرفی کرده و ایمنی داده‌های SDK را بالا برده است. علاوه بر آن، طبق اطلاعات ایکس‌دی‌ای‌دولوپرز، این شرکت به بهبود سیستم‌های یادگیری ماشینی و فرآیندهای بازبینی خود ادامه داد که به کمک آن از انتشار ۱.۲ میلیون برنامه نقض حریم خصوصی در فروشگاه Play جلوگیری کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تلاش‌های این شرکت باهدف مبارزه با توسعه‌دهندگان سودجو به مسدودسازی بیش از ۱۹۰ هزار حساب کاربری در سال ۲۰۲۱ منجر شده است. سال گذشته، گوگل بخش جدیدی از امنیت داده‌ها را برای فروشگاه Play اعلام کرد که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بینشی از حریم خصوصی و شیوه‌های امنیتی برنامه‌هایشان را در اختیار کاربران قرار دهند. بخش امنیت داده، هفته‌ی گذشته در پلی‌استور آغاز به‌ کار کرد و توسعه‌دهندگان باید این بخش را در اپلیکیشن‌های خود تا ۲۰ جولای بروزرسانی کنند. گوگل با توسعه‌دهندگان SDK برای بهبود ایمنی اپلیکیشن‌ها، محدود کردن نحوه اشتراک‌گذاری داده‌ها و بهبود خطوط ارتباطی همکاری لازم را به‌عمل آورده است.

این شرکت خاطرنشان کرد که «SDK ها قابلیت‌هایی را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها فراهم می‌کنند، اما گاهی اوقات تشخیص اینکه چه زمانی استفاده از SDK ایمن است، دشوار است. سال گذشته، ما با توسعه‌دهندگان SDK همکاری کردیم تا اکوسیستم اندروید و گوگل‌پلی ایمن‌تر بسازیم. در نتیجه این کار، توسعه‌دهندگان SDK ایمنی SDK های مورد استفاده صدها هزار برنامه را بهبود بخشیده‌اند که بر میلیاردها کاربر تأثیر می‌گذارد. این یک حوزه سرمایه‌گذاری بزرگ برای تیم ما است و ما به تلاش‌های خود برای ایمن‌تر کردن SDK‌ها در سراسر اکوسیستم ادامه خواهیم داد.»

گوگل می‌گوید که بهترین راه برای اطمینان از ایمنی داده‌ها در وهله اول محدود کردن دسترسی به آن است. برای این منظور، این شرکت حفاظت‌ها و سیاست‌های پلتفرمی جدیدی را معرفی کرد که دسترسی به API های حساس و داده‌های کاربر را در ۹۸ درصد از اپلیکیشن‌هایی که برای اندروید ۱۱ و نسخه‌های بعدی ارائه می‌شوند، محدود شود. گوگل همچنین در اقدامی که چندی پیش خبرساز شد گفت اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی ضبط تماس را از دسترس خارج می‌کند.

گوگل توجه ویژه‌ای به کاربران گوشی‌های پیکسل نیز نشان داده است. بخش امنیتی جدید گوشی‌های پیکسل با ارائه‌ی نگاهی جامع به وضعیت کلی دستگاه، به کاربران برای حفاظت از گوشی، اپلیکیشن‌ها، حساب کاربری گوگل و رمزهای عبور کمک می‌کند. به گفته‌ی گوگل دستگاه‌های پیکسل متکی‌بر مدل‌های جدید یادگیری ماشینی هستند تا عملکرد سیستم Google Play Protect برای پیدا کردن بدافزار تقویت شود.

گوگل نیز برای کاربران گوشی‌های پیکسل این شرکت مجموعه‌ای از ویژگی‌های اضافی مانند هاب امنیتی را معرفی کرد. مرکز امنیتی در دستگاه‌های Pixel به محافظت از تلفن، برنامه‌ها، حساب Google و رمزهای عبور کمک می‌کند. و در نهایت به گفته‌ی گوگل دستگاه‌های پیکسل متکی‌بر مدل‌های جدید یادگیری ماشینی هستند تا عملکرد سیستم Google Play Protect برای پیدا کردن بدافزار تقویت شود.
کد مطلب: 68421
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام