۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۰۶

ادامه کمبود تراشه‌ها در زنجیره تامین اپل

ایتنا - در صورتی که مشکل فعلی پا برجا بماند احتمالاً اپل ناچار به تغییراتی در روندهای خود خواهد شد. مینگ-چی کئو، تحلیلگر امور اپل، پیشبینی کرده است که مدل‌های جدید آیفون 14 ممکن است با همان پردازنده A15 که نخستین بار در سال 2021 برای آیفون 13 ارائه شد عرضه شوند.
ادامه کمبود تراشه‌ها در زنجیره تامین اپل
از آغاز سال 2020 کمبود نیمه‌هادی‌ها صنایع کامپیوتر، گوشی هوشمند و حتی خودروسازی را با مشکل مواجه کرده است، و حتی در سال 2022، اپل همچنان با کمبود منابع نیمه‌هادی و دیگر قطعات برای تامین نیاز طیف گسترده‌ای از محصولات مواجه است. چنین چالش‌هایی اپل را ناچار کرده‌اند تا به راهکارهایی برای استفاده مجدد از محصولات قدیمی برسد، از جمله یک ربات آیفون‌خور به نام Taz.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در پی ارائه گزارشی در قالب یک تماس کنفرانسی از سوی مدیران اپل که در آن درباره این وضعیت اطلاعرسانی کردند سهام اپل 2.2% در بازار بورس نیویورک (NYSE) افت کرد.
 
البته احتمالاً خود اپل ضربه بزرگی از این افت فروش در سه‌ماه سوم سال مالی نخواهد خورد. چرا که به هر حال رکورد فروش اپل در سه‌ماهه دوم امسال شکسته شد. مجموع سود این شرکت 25 میلیارد دلار بوده است، در حالی که تحلیلگران پیشبینی می‌کردند که این رقم تنها 23 میلیارد دلار باشد.
 

با این حال ممکن است نقصان در زنجیره تامین، که تا حدودی ناشی از جنبه روسیه و اوکراین و تا حدودی هم شیوع کرونا در چین بوده است، باعث افزایش هزینه برای محصولات مصرفی جدیدی شود که انتظار می‌رود در اواخر سال میلادی جاری عرضه شوند. روال معمول این بوده است که دستگاه‌های جدید آیفون و گجت‌های پوشیدنی اپل واچ عموماٌ با پردازنده‌های جدید عرضه می‌شوند، که خود این کار نیازمند جریان باثبات تامین نیمه‌هادی‌ها برای تولید است. در صورتی که مشکل فعلی پا برجا بماند احتمالاً اپل ناچار به تغییراتی در روندهای خود خواهد شد. مینگ-چی کئو، تحلیلگر امور اپل، پیشبینی کرده است که مدل‌های جدید آیفون 14 ممکن است با همان پردازنده A15 که نخستین بار در سال 2021 برای آیفون 13 ارائه شد عرضه شوند.
 
با این حال، وبسایت MacRumors در 28 آوریل گزارش داد که تیم کوک، مدیرعامل اپل، گفته است که بخش عمده کمبود اخیر در نیمه‌هادی‌ها ناشی از مشکلات حمل‌ونقلی در کوریدور شانگهای بوده است؛ این مسیر دریایی بندرهای شانگهای را به بندرهای لوس‌آنجلس متصل می‌کند. اگر این خبر صحبت باشد بدان معناست که جریان پایدار سیلیکون مورد نیاز برای تولید چیپ‌های جدید هم‌اکنون تامین شده و فقط نیاز به مسیرهای حمل‌ونقل جدید دارد.  
کد مطلب: 68397
نام شما
آدرس ايميل شما


مبين
feedback
United States
بهترين گوشي جهان است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام