۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۳

مرورگر اج به زودی به وی‌پی‌ان داخلی مجهز می‌شود

ایتنا - به گفته مایکروسافت، داده‌های مرورگری هر 25 ساعت پاک خواهد شد، و از خط‌مشی‌های حریم خصوصی اج و مایکروسافت پیروی خواهد کرد. البته این سرویس با وجود رایگان بودن محدودیت 1 گیگابایت در ماه دارد و از این رو بسته به میزان استفاده کاربر از اینترنت ممکن است ظرف تنها چند روز تمام شود.
مرورگر اج به زودی به وی‌پی‌ان داخلی مجهز می‌شود
با اینکه در ابتدا مرورگر اج مایکروسافت مرتکب برخی مشکلاتی شد که آن را مانند مروزگر قبلی این شرکت، یعنی اینترنت اکسپلورر، به مرورگری بحث‌برانگیز تبدیل کرد(که عمدتا به خاطر اشتباهات مایکروسافت در بازاریابی و روندهای اجبارگرایانه‌اش بود)، ولی در ادامه راه خود با تجهیز شدن به قابلیت‌های تعبیه‌شده داخلی مبتنی بر هسته کرومیوم خود را به ابزاری مستحکم و چشمگیر تبدیل کرد، و تازه‌ترین ویرایش آن برای حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش طراحی شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کاربران اینترنت زمان زیادی را صرف مرور وب می‌کنند، مرورگرها به میدانی مساعد برای جمع‌آوری اطلاعات و ردگیری آنها تبدیل شده‌اند.
از سوی دیگر، پیچیده‌تر شدن تکنیک‌های آگهی‌دهندگان و هکرها برای دستیابی به این داده‌های مربوط به هویت و فعالیت‌های کاربران نیاز به مخفی نگه داشتن آنها را بیشتر کرده است.
در اینجاست که شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNها) وارد میدان می‌شوند؛ این نرم‌افزارها یکی از رایج‌ترین ابزارهایی هستند که مورد استفاده افرادی که حریم خصوصی برایشان بسیار مهم است و کسانی که زندگیشان به عدم افشای هویتشان بستگی دارد قرار می‌گیرند.
 
خدمات VPN با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود و تشخیص اینکه کدامیک قابل اعتماد است طبعا برای کاربران دشوارتر شود، اما با مجهز شدن اج به این قابلیت قضیه متفاوت خواهد شد.
 
مرورگر اج با وی پی ان

این وی‌پی‌ان رایگان ولی بسیار محدود است
 
مایکروسافت درباره این سرویس توضیح داده است که این VPN (که شبکه امن مایکروسافت اج نامگذاری شده است) بر روی سرورهای شرکت Cloudflare کار خواهد کرد؛ این شرکت یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس DNS و یکی از ستون فقرات مسیریابی آدرس اینترنتی در جهان است که خدمات VPN نیز ارائه می‌کند.
 
به گفته مایکروسافت، داده‌های مرورگری هر 25 ساعت پاک خواهد شد، و از خط‌مشی‌های حریم خصوصی اج و مایکروسافت پیروی خواهد کرد. البته این سرویس با وجود رایگان بودن محدودیت 1 گیگابایت در ماه دارد و از اینرو بسته به میزان استفاده کاربر از اینترنت ممکن است ظرف تنها چند روز تمام شود.
 
اج اولین مرورگری نخواهد بود که یک سرویس VPN را، به صورت تعبیه‌شده داخلی یا افزونه، ارائه می‌کند، و باید منتظر ماند و دید که چقدر می‌تواند این تجهیز (که ابتدا به عنوان یک قابلیت پیش‌نمایش عرضه می‌شود) موفق از کار در آید.
 
کد مطلب: 68389
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام