۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

جف بزوس: آیا اقدام ماسک به خرید توییتر باعث افزایش قدرت چین می‌شود؟

ایتنا - وزارت خارجه چین این گمانه‌زنی بیزوس را «بی‌اساس» خواند.
جف بزوس: آیا اقدام ماسک به خرید توییتر باعث افزایش قدرت چین می‌شود؟

جف بزوس،‌ بنیان‌گذار آمازون، این نظریه را مطرح کرد که اقدام ایلان ماسک به خرید توییتر به ارزش ۴۴ میلیارد دلار شاید باعث نفوذ چین در این رسانه اجتماعی شود. بزوس پس از ماسک دومین فرد ثروتمند جهان است.

ماسک حضور اقتصادی گسترده‌ای در چین دارد اما توییتر در این کشور فیلتر است. ماسک خود را طرفدار آزادی بیان می‌داند و از سیاست کنترل محتوای تویيتر انتقاد کرده است. او روز دوشنبه توافقی برای خرید این رسانه اجتماعی امضا کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، کنشگران سیاسی می‌گویند توییتر تحت مالکیت ماسک شاهد کاهش نظارت بر محتوا و بازگشت برخی افراد که حسابشان مسدودشده از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، خواهد بود.

در ضمن این سوال مطرح است که سیاست توییتر در زمینه محتوای مربوط به چین چه خواهد بود. ماسک مدیرعامل و یکی از مالکان اصلی شرکت تسلا است که برای تولید و فروش ماشین‌های برقی‌اش به چین متکی است.

بزوس دوشنبه شب در واکنش به خبر فروش تویيتر به ماسک نوشت: «آیا دولت چین حالا به میزانی از کنترل بر میدان شهر رسیده است؟» میدان شهر در زبان انگلیسی اصطلاحی است به معنی عرصه عمومی.

اما بنیان‌گذار آمازون مدتی بعد توییتی دیگر منتشر کرد و نوشت: «پاسخ خود من به این سوال این است که احتمالا چنین نیست. نتیجه محتمل‌تر در این زمینه پیچیدگی در چین برای تسلا خواهد بود و نه سانسور در تویيتر.»

ماسک در تویيتی نوشت: «امیدوارم بدترین منتقدان من هم در توییتر باقی بمانند چون آزادی بیان یعنی همین.»

وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد این گمانه‌زنی که پکن تسلا را تحت فشار می‌گذارد تا بر محتوای تویيتر تاثیر بگذارد «بی‌اساس» است.

شرکت‌های تسلا و تویيتر هنوز واکنشی رسمی نشان نداده‌اند.
کد مطلب: 68367
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام