۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۰

معنای واقعی نام برند اپل چیست

ایتنا - در 1 آوریل 1976 دو دوست که از کالج ترک‌تحصیل کرده بودند، به نام‌های استیو جابز و استیو وازنیک، اپل را تاسیس کردند. آنا براشرز، مولف کتاب «استیو جابز متفاوت می‌اندیشد»، می‌گوید که جابز و وازنیک می‌خواستند کامپیوتری بسازند که افراد معمولی بتوانند از آن در خانه و محل کارشان استفاده کنند.
معنای واقعی نام برند اپل چیست
هر کسی که محصولات آیفون، آیپد یا مک اپل را دیده باشد لوگوی آن باعث برانگیخته شدن کنجکاویش خواهد شد؛ آیا معنایی عمیق پشت این نام است و یا به طوری اتفاقی به ذهن فردی در ابتدای راه این شرکت رسیده است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش لازم است به زمانی رجوع کنیم که شرکت Apple Computers, Inc بنیان گذاشته شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اسناد کتابخانه کنگره آمریکا نشان می‌دهد که در 1 آوریل 1976 دو دوست که از کالج ترک‌تحصیل کرده بودند، به نام‌های استیو جابز و استیو وازنیک، اپل را تاسیس کردند. آنا براشرز، مولف کتاب «استیو جابز متفاوت می‌اندیشد»، می‌گوید که جابز و وازنیک می‌خواستند کامپیوتری بسازند که افراد معمولی بتوانند از آن در خانه و محل کارشان استفاده کنند. در سال 1979، کامپیوترها مین‌فریم‌های عظیمی بودند که فضای زیادی اشغال می‌کردند – عملا کل یک اتاق.
 
جابز و ووزنیک، با هدف عرضه کامپیوتری ساده و کوچک با کاربری عمومی، شرکتی به نام Apple Computers را تاسیس نموده و فروشگاهی برای آن در گاراژ خانواده جابز برقرار کردند. آنها به همین سادگی و با اشتیاق بالاخره توانستند اولین ماشینشان با نام Apple I را بسازند – و به این طریق نام و برند خود را تقویت کنند. آیا آن «اپل» برایشان چیزی معنادار بود و حسی قوی پشت آن بود؟ نه لزوما.
 
اپل

در بیوگرافی استیو جابز، به قلم والتر ایساکسون، جابز به این مولف گفت که آن زمان در حال استفاده از یک رژیم غذایی میوه‌ای بود. در آن روزی که نام اپل برای شرکتی که دنیا را تغییر داد به ذهن جابز رسید او در حال بازگشت از یک باغ سیب بود. وازنیک، که پس از آن سفر جابز را از فرودگاه سوار ماشین خود کرده بود، گفت که نام این شرکت در همان هم‌سفری‌شان بود که ساخته شد. جابز نام Apple Computer را پیشنهاد داد، و از بیوگرافی وی اینگونه پیداست که فکر می‌کرد که این نام «جذاب و باروح است، و ترسناک نیست»؛ تمام این فاکتورها برای شرکتی که امیدوار به متحول کردن دنیای رایانش و بسیار قابل دسترسی‌تر کردن آن بود مهم بودند.
 
البته حدس‌های دیگری نیز درباره نام این شرکت وجود دارد. یکی از رایجترین دلایلی که مطرح شده است این بود که Apple در لیست کتاب تلفن اول از همه شرکت‌های رقیب قرار بگیرد، ایده‌ای که در آن زمان می‌توانست بسیار مفید واقع شده و مانند یک تبلیغ رایگان برایشان عمل کند. جابز که پیش از تاسیس اپل برای شرکت Atari کار کرده بود، در یک سخنرانیش در سال 1980 گفت که Apple Computer به این خاطر ساخته شد که او سیب‌ها را خیلی دوست داشت، و تا حدودی به این خاطر که در کتاب تلفن جلوتر از نام آتاری قرار می‌گرفت.
کد مطلب: 68350
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام