۱
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۰

حفظ محیط زیست به روش اپل

ایتنا - برای نخستین بار، اپل استفاده از طلای بازیافتی مجوزدهی‌شده را در دستگاه‌هایش آغاز کرده است. نخستین دستگاه‌هایی که از طلای بازیافتی مجوزدهی‌شده استفاده کردند آیفون 13 و آیفون 13 پرو بودند، که از طلای بازیافتی در سیم‌ها برای دوربین‌هایشان و آبکاری بوردهای منطقیشان استفاده می‌کنند.
اپل پارسال بیش از همیشه بازیافت کرد
اپل در جدیدترین «گزارش پیشرفت زیست‌محیطی» خود درباره تلاش‌هایش برای شکل‌دهی یک چارچوب پایدار برای منابع و ارتقاء ابتکارهای سبزی همچون بازیافت مواد توضیح داده است.
 
به گزارش ایتنا و اسلش‌گیر، این شرکت مدعیست که در سال 2021 20% از مواد بازیافت‌شده را در کل خط تولید محصولاتش مورد استفاده قرار داده است، که رکوردی در تاریخ آن به شمار می‌رود.
 
به نظر می‌رسد که آلومینیوم بازیافت‌شده‌ترین عنصر در این سیستم باشد، چرا که این شرکت خاطرنشان نموده است که 59% از کل آلومینیوم در محصولات اپل بازیافت شده است. برخی از محصولات اپل، مانند کل محصولات آیپد، از بدنه‌هایی استفاده کرده‌اند که از آلومینیوم 100% بازیافتی ساخته شده است.
 
برای نخستین بار، اپل استفاده از طلای بازیافتی مجوزدهی‌شده را در دستگاه‌هایش آغاز کرده است. نخستین دستگاه‌هایی که از طلای بازیافتی مجوزدهی‌شده استفاده کردند آیفون 13 و آیفون 13 پرو بودند، که از طلای بازیافتی در سیم‌ها برای دوربین‌هایشان و آبکاری بوردهای منطقیشان استفاده می‌کنند.
 
حدود 45% از عناصر کمیاب زمین مورد استفاده در محصولات اپل که در سال 2021 به بازار عرضه شدند بازیافت‌شده بودند. همچنین این شرکت مدعیست که در همین سال از 13% کوبالت بازیافتی، و 30% قلع بازیافتی مجوزدهی‌شده در محصولات اپل استفاده کرده است.
 

گام‌های بلند به سمت سازگارتر شدن شرکت با محیط زیست
 این شرکت تحت هدایت تیم کوک مدعیست که با وجود افزایش 33 درصدی عوایدش در سه‌ماهه مالی گذشته، آلاینده‌سازی خالص آن همچنان در سطح صفر باقی مانده است. سوای استفاده از مواد بازیافتی، اپل می‌گوید که این شرکت همچنین فعالانه در حال کاستن از ضایعات منابعش بوده است. این گزارش خاطرنشان کرده است هیچ ضایعاتی از سایت‌های سرهمبندی اصلی و فرعیش برای سری 7 اپل واچ به انباشتگاه‌های زباله نرفته است.
 
اپل می‌گوید که، در مجموع، آلاینده‌هایی به ارزش 23 میلیون تن را از عملیات‌هایش کاهش داده و ردپای کربن کلی خود را در سال 2021 به میزان 40% کاهش داده است. هدف اپل دستیابی به وضعیت کربن‌خنثی و اثرگذاری منفی اقلیمی صفر-خالص برای کل خط تولید محصولاتش تا سال 2030 است. اپل همچنین قصد دارد تا کل زنجیره تامین محصولاتش را تا پایان 2029 به الکتریسیته تجدیدپذیر انتقال دهد.
کد مطلب: 68346
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام