کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محبوبیت ویندوز 11 از ویندوز XP کمتر است

سايت خبری ايتنا , 9 ارديبهشت 1401 ساعت 23:55

ایتنا- نتیجه گزارشی در رابطه با کامپیوترهای تجاری نشان داده است که تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز XP این روزها بیشتر از کامپیوترهایی است که از ویندوز 11 به عنوان جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند.


نتیجه گزارشی در رابطه با کامپیوترهای تجاری نشان داده است که تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز XP  این روزها بیشتر از کامپیوترهایی است که از ویندوز 11 به عنوان جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، یافته‌های یک شرکت مدیریت دارایی فناوری اطلاعات به نام Lansweeper نشان می‌دهد که 1.71 درصد از کامپیوترهای مورد بررسی از ویندوز XP استفاده می‌کنند و این در حالی است که تنها 1.44 درصد از آنها به ویندوز 11 منتقل شده‌اند. همان طور که مشاهده می‌کنید درصد استفاده از هر دو سیستم عامل بسیار کم است.
 
در هر صورت ارقام به دست آمده برای سیستم عاملی که شش ماه قبل رونمایی و به بازار عرضه شده است بسیار نومید کننده است اما حداقل این درصد با شروع سال میلادی جدید اندکی بهبود پیدا کرده است. باید در نظر داشت که سهم بازار ویندوز 11 در ژانویه 2022 تنها 0.52 درصد بوده و هم اکنون به 1.44 درصد رسیده است.
 

 محبوبیت ویندوز 11 از ویندوزXP  کمتر است
 
نکته اصلی در رابطه با عدم موفقیت ویندوز 11 تا به امروز آن است که بسیاری از کامپیوترها حداقل پیش نیازهای سیستمی برای نصب ویندوز 11 را ندارند. کمپانی Lansweeper در رابطه با مشاهدات خود مدعی شده است که 55 درصد از دستگاه‌ها با ویندوز 11 سازگار نیستند در این میان مشکل اصلی مربوط به TPM است.
 
در این بین ویندوز 7 با مالکیتی در حدود 4.7 درصد و ویندوز 8 با مالکیت 1.99 درصد از ویندوز 11 محبوبیت بیشتری دارند. همانطور که حدس میزنید، ویندوز 10 محبوب‌ترین سیستم عامل کاربران مورد مطالعه بوده است و 80.3 درصد از کامپیوترها از آن استفاده می‌کنند.
 
مشکلات زیادی سر راه استفاده کاربران از ویندوز 11 وجود دارد که یکی از آنها عدم برخورداری کامپیوترها از پیش نیازهای سیستمی این محصول است و شرکت‌ها برای استفاده از این نسخه مجبور به خرید سخت افزاری جدید هستند. همانطور که می‌دانید ارتقای سیستم‌های کامپیوتری در دنیایی که بسیاری از کسب و کارها به دلیل همه گیری ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار دشوار به نظر می‌رسد.
 


کد مطلب: 68291

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68291/محبوبیت-ویندوز-11-xp-کمتر

ايتنا
  https://www.itna.ir