۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۳

ابزار کنترل والدین اینستاگرام در برخی مناطق جهان فعال شد

ایتنا - شبکه اجتماعی اینستاگرام از مدت‌ها قبل درصدد بود که ابزاری به این پلتفرم اضافه کند تا پدر و مادرها بتوانند بر رفتار و عملکرد فرزندانشان کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند. اکنون این ابزار آماده شده و دردسترس برخی از نقاط جهان قرار گرفته است.
ابزار کنترل والدین اینستاگرام در برخی مناطق جهان فعال شد

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام از این ابزار به عنوان اولین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم یاد می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد مدت زمانی که نوجوان آنها در اینستاگرام می‌گذرانند را مشاهده کرده و محدودیت‌هایی را تعیین کنند. با کمک این ابزار کنترلی اگر تغییری در فالورها یا افرادی که نوجوان را دنبال می‌کنند، رخ دهد، والدین متوجه می‌شوند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام از مدت‌ها قبل درصدد بود که ابزاری به این پلتفرم اضافه کند تا پدر و مادرها بتوانند بر رفتار و عملکرد فرزندانشان کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند. اکنون این ابزار آماده شده و دردسترس برخی از نقاط جهان قرار گرفته است. براساس گزارشات، ابزار کنترل والدین اینستاگرام در ماه دسامبر رونمایی شد. در حال‌حاضر، ویژگی یادشده دردسترس کاربران ایالات متحده آمریکا قرار گرفته تا بر نوع حضور فرزندان خود در این پیام‌رسان، کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند.

 رصد مدت زمان حضور نوجوان در اینستاگرام
در این خصوص آدام موسری، مدیر شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت که در واقع این ابزار نخستین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم محسوب می‌شود که به پدر و مادرها امکان می‌دهد مدت زمانی که فرزندان آنان در اینستاگرام وقت می‌گذارند را رصد کنند و محدودیت‌هایی را برای آنان تعیین نمایند. به‌لطف ابزار کنترلی مذکور چنان‌چه تغییری در فالورها یا اشخاصی که نوجوان را دنبال می‌کنند، رخ دهد، پدر و مادرها متوجه این نوع رفتار می‌شوند.

اینستاگرام و تاثیرات زیان‌بار بر سلامت
فکر ایجاد ابزار کنترلی برای مشاهده و بررسی رفتار کودکان و نوجوانان وقتی به ذهن دست‌اندرکاران اینستاگرام رسید که شبکه اجتماعی متا (فیس‌بوک سابق) به‌خاطر تاثیر بر کاربران جوان، مورد انتقاد قرار گرفت. شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از دریافت این انتقادها، ابزار کنترلی جدید را معرفی کرد تا بتواند اندکی از نگرانی‌های جامعه به‌ویژه والدین کاهش دهد. بنا به تحقیقات داخلی افشا شده از اینستاگرام، استفاده از شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام تاثیرات زیان‌بار و مضری بر سلامت روان کاربران جوان به‌ویژه دختران نوجوان دارد.

توقف اینستاگرام برای زیر 13 ساله‌ها
مدت کوتاهی بعد از انتشار عمومی این تحقیق و پژوهش، متا به عنوان مالک اینستاگرام و واتس‌اپ اعلام کرد که توسعه نسخه‌ای از اینستاگرام برای کاربران با سن کمتر از 13 سال را متوقف خواهد کرد. علاوه‌بر این، ویژگی و قابلیتی را عرضه کرد که براساس آن کاربران ترغیب می‌شوند تا بعد از مدت زمان تعیین‌ شده، دیگر این برنامه را مورد استفاده قرار ندهند و در واقع از آن فاصله بگیرند.

تغییر رویکرد اینستاگرام
با این‌ حال، این مسئله به همین جا ختم نشد و اکنون اینستاگرام می‌گوید خود نوجوانان باید ابزار نظارتی را در اپلیکیشن تلفن همراه خود نصب و فعال نماید، ولی در ماه ژوئن این قابلیت را برای والدین نیز ایجاد می‌کند، هرچند باز هم نوجوانان باید چنین امکانی را بدهند. هم اکنون ویژگی‌های بیشتری مانند تعیین زمان‌های خاص برای کار با اینستاگرام نیز در راه می‌باشند. به نظر می‌رسد ابزارهای کنترلی اینستاگرام به‌منظور کاهش فشار‌هایی می‌باشد که روی این شرکت وارد می‌شود تا از نگرانی والدین در خصوص استفاده از پلتفرم اینستاگرام بکاهد.

فروشگاه ابزارهای نظارتی
شبکه اجتماعی اینستاگرام همچنین اعلام کرد که فروشگاهی برای دسترسی به ابزارهای نظارتی در تمام محصولات شرکت متا ایجاد خواهد کرد. در این فروشگاه محصولات آموزشی شامل مقاله‌های مختلف، فیلم‌های آموزشی و نکاتی درخصوص شیوه تعامل و صحبت کردن با نوجوانان در مورد شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شود. با این‌حال به نظر می‌رسد با توجه به انتقادات فراوان از تاثیرات نامطلوب اینستاگرام روی کودکان و نوجوانان؛ این شبکه، قابلیت مذکور را در سایر نقاط نیز گسترش خواهد داد تا از حجم این انتقادات بکاهد.

منبع: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات
کد مطلب: 68271
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام