۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷

ایلان ماسک با ۴۳ میلیارد دلار قصد تصاحب توییتر را دارد

ایتنا - ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر با اعلام این که توییتر باید خصوصی شود تا رشد کند و به یک پلتفرم برای آزادی بیان تبدیل شود، پیشنهاد خرید نقدی ۴۳ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی را عرضه کرد.
ایلان ماسک با ۴۳ میلیارد دلار قصد تصاحب توییتر را دارد

ایلان ماسک که در حال حاضر دومین سهامدار بزرگ توییتر است، در برنامه تد تاک در ونکوور درباره پیشنهاد خرید توییتر گفت: تصور می‌کنم خیلی مهم باشد که فضای انحصاری برای آزادی بیان وجود داشته باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ماسک این پیشنهاد را روز چهارشنبه در نامه‌ای به هیات مدیره توییتر مطرح کرد و روز پنج شنبه در اظهارنامه رگولاتوری علنی شد. پیشنهاد قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم، ۳۸ درصد بالاتر از قیمت نهایی سهام توییتر در اول آوریل است که آخرین روز معاملات سهام این شرکت پیش از اقدام ماسک برای خرید ۹.۱ درصد سهم در توییتر بوده است.

ماسک که بر اساس فهرست فوربس، ثروتمندترین مرد جهان با دارایی بالغ بر ۲۷۳.۶ میلیارد دلار است، پیشنهاد پیوستن به هیات مدیره توییتر را یک روز پس از افشای خرید سهام این شرکت رد کرد.

پس از صحبت در تد تاک، ایلان ماسک به احتمال پیشنهاد خرید خصمانه اشاره کرد که در آن هیات مدیره توییتر را دور خواهد زد و مستقیما به سهامداران پیشنهاد خواهد داد.

به گفته منابع آگاه، توییتر در حال ارزیابی این پیشنهاد با راهنمایی "گلدمن ساکس" و "ویلسون سونسینی گودریچ اند روزتی" است.

ارزش سهام توییتر روز پنج شنبه با ۱.۷ درصد کاهش بسته شد.
سهامداران توییتر هنوز متقاعد نشده‌اند. شاهزاده سعودی، الولید بن طلال، از حساب خود توییتی ارسال کرد و خود را یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سهامداران توییتر خواند و گفت: پیشنهاد ماسک ارزش این شرکت را پایین برد و پیشنهاد خرید وی را رد کرد.

ماسک هم به نوبه خود به توییتر اعلام کرد: پیشنهاد خریدش بهترین بوده و پیشنهاد نهایی است و اگر هیات مدیره آن را رد کند، وی در سرمایه‌گذاری خود تجدیدنظر خواهد کرد.

ماسک منتقد توییتر و سیاستهایش بوده و اخیرا یک نظرسنجی در توییتر انجام داد و از کاربران پرسید آیا معتقدند توییتر به اصول آزادی بیان پایبند بوده است. بیش از ۷۰ درصد از دو میلیون نفر رای "خیر" داده بودند.

آگراوال: توییتر گروگان پیشنهاد خرید ایلان ماسک نمی‌شود
پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در دیدار با کارمندان این شرکت به آنها اطمینان داد توییتر با خبر پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید این شرکت، گروگان گرفته نمی شود.

یک منبع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: آگراوال با پاسخگویی به سوالات کارمندان توییتر که در سرویس پیام رسانی اسلک ارسال شده بود، کارمندان را تشویق کرد متمرکز بمانند و به آنها گفت: ما به عنوان کارمندان، هر اتفاقی بیافتد را کنترل می‌کنیم.

این دیدار پس از انتشار این خبر برگزار شد که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، خرید توییتر به مبلغ ۴۳ میلیارد دلار را پیشنهاد کرده است.

آگراوال به کارمندان توییتر گفت که هیات مدیره به بررسی پیشنهاد ماسک ادامه می‌دهد اما نمی‌تواند جزئیات بیشتری در اختیار کارمندان قرار دهد.

در یک بخش از جلسه پرسش و پاسخ، یک کارمند درباره چگونگی رسیدن این شرکت به تصمیم دادن پیشنهاد یک کرسی در هیات مدیره این شرکت سوال کرد و گفت: آیا توییتر همه میلیاردرها را به هیات مدیره خود دعوت خواهد کرد. آگراوال پاسخ داد که هیات مدیره در جهت بهترین منافع سهامداران عمل می کند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که تعریف ایلان ماسک از آزادی بیان را چه می بیند و آیا تعریف وی با رویکرد توییتر نسبت به این مفهوم همخوانی دارد، پاسخ مستقیم نداد و گفت: کار این شرکت به تداوم بهبود سلامت مکالمات در توییتر متمرکز است.
کد مطلب: 68220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام