۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶
در کارخانه‌های پگاترون

چین تولید آیفون را متوقف کرد

ایتنا - ​​​​​​​شرکت پگاترون که تولیدکننده قراردادی آیفون است، در پی سیاست‌های دولت چین برای کنترل بدترین موج شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته، تولید کارخانه‌هایش در شانگهای و کانشان را متوقف کرد.
چین تولید آیفون را متوقف کرد

پگاترون در یک اظهارنامه بورسی اعلام کرد: از سرگیری فعالیت پایگاه‌های تولیدی پگاترون به اطلاعیه مقامات دولت بستگی خواهد داشت. این شرکت به ارزیابی تاثیر تعلیق تولید بر وضعیت فاینانس خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت تایوانی پگاترون در شانگهای و کانشان آیفون تولید می‌کند که هر دو شهر در راستای سیاست کرونا صفر چین، تحت قرنطینه قرار دارند. با این حال پگاترون موفق شده بود تولیدش را حفظ کند زیرا دولتهای محلی به بعضی از تولیدکنندگان اجازه داده بودند فعالیتشان را در سیستمهای اتوماتیک که احتمال ابتلای کارکنان را صفر می‌کنند، حفظ کنند.

پگاترون سفارش‌های مونتاژ آیفون را با رقیب تایوانی بزرگتر خود فاکسکان و شرکت چینی لوکس شیر پرسیژن  اینداستری تقسیم کرده است. فاکسکان در مارس بخشی از کار مونتاژ آیفون در شنزن را به مدت چند روز به دلیل محدودیتهای کرونایی معلق کرده بود.

شانگهای دوشنبه هفته جاری اعلام کرد قرنطینه کامل شهر را به صورت جزئی تسهیل می‌کند اما اکثر ساکنان همچنان مشمول محدودیتهای رفت و آمد قرار دارند. محدودیتهای کرونایی در تعطیلات آخر هفته باعث کمبود غذا شد و زنجیره تامین شکننده این شهر را در معرض اختلالات بیشتر قرار داد.

دولت محلی کانشان اعلام کرد با وجود کاهش آمار ابتلا، به سیاستهای فعلی بازدارنده کووید پایبند است و از شهروندان خواست تدابیر اعلام شده را کاملا رعایت کنند. مقامات محلی سه مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در خوابگاه پگاترون در کانشان طی چهار روز گذشته را گزارش کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قرنطینه‌های گسترده آسیبهای نامعلومی به دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است که اکثر محصولات الکترونیکی از آیفون گرفته تا لپ تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی در آن تولید می شود. در حالی که اکثر کارخانه‌های مهم در شهرهایی مانند شانگهای موفق شده‌اند فعالیتشان را حفظ کنند، تشدید ترافیک لجستیکی، ارسال قطعات را دچار محدودیت کرده و باعث کاهش ذخایر به حدی شده که طبق برآورد شرکت ترند فورس، بعضی از تولیدکنندگان شامل پگاترون تنها به مدت چند هفته موجودی دارند.
کد مطلب: 68202
برچسب ها: آیفون چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام