۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۶

با رقیب جدید اینستاگرام «واقعی باش»!

ایتنا - یک شبکه اجتماعی نوپا، رویکرد تیک‌تاک، اینستاگرام و توییتر را در انتشار محتوا با برنامه جدیدی که ساخته، به چالش کشیده است. 
با رقیب جدید اینستاگرام «واقعی باش»!

این روزها  جوانان بسیاری طرفدار پروپاقرص برنامه‌ای تازه به‌نام «بی‌ریِل» (واقعی باش-BeReal) شده‌اند که روزانه دو دقیقه به کاربر فرصت می‌دهد دو عکس  (با دوربین جلو و پشت گوشی تلفن همراه )بگیرد و با دیگران به اشتراک بگذارد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، محبوبیت بی‌ریل، این رسانه اجتماعی نوپا، میان جوانان و دانشجویان به‌شدت در حال افزایش است. آن‌هم به یک دلیل: در بی‌ریل، شما تنها دو دقیقه وقت دارید عکس بندازید و آن را منتشر کنید.

«بی‌ریل» که شرکتی مستقر در پاریس است، به این دلیل برای مخاطبان جذاب است و هر روز کاربران بیشتری به سمتش کشیده می‌شوند که تعاملات در آن سریع‌تر و عادی است. این برنامه هر روز زمان متفاوتی را انتخاب می‌کند که در آن مردم می‌توانند در عرض دو دقیقه عکسی بگیرند و آن را پست کنند. شعار این شرکت هم این است: «راهی تازه و منحصربه‌فرد برای کشف اینکه دوستان شما در زندگی روزمره خود واقعا چه کسی‌اند.»

با ورود این برنامه نوظهور که نسل‌ جدید را به سمت خود کشیده است، حالا اینستاگرام، تیک‌تاک و فیس‌بوک رقیب قدرتمند و تازه‌ای پیدا کرده‌اند؛ چون نسل امروز در رسانه‌های اجتماعی دنبال تجربیات متفاوتی است؛ به‌ویژه در تعاملات غیررسمی‌تر.

در سال ۲۰۲۰، کارآفرینان فرانسوی این برنامه یعنی الکسی بریا و کوین پرو، این برنامه را برای جذب مخاطبانی متفاوت راه‌اندازی کردند. برنامه‌ای که برخلاف اینستاگرام نمی‌توان در آن از عکس‌های ویرایش‌شده استفاده کرد یا با فیلتر عکس انداخت. این برنامه در طول روز و در طی زمان‌های مختلف با زنگ هشداری به کاربر اطلاع می‌دهد که برای گرفتن عکس از خود یا محیط اطرافشان با  دوربین جلو یا عقب گوشی دو دقیقه وقت دارند. کاربر می‌تواند در صورت از دست دادن هشدار، بعدا عکس را آپلود کند اما عکس آپلودشده علامتی خواهد داشت؛ مبنی بر اینکه با تاخیر ارسال شده است.
 
BeReal رقیب اینستاگرام

کاربران این برنامه فقط در شرایطی می‌توانند عکس‌های دیگران را ببینند که دو عکس اول خود را پست کرده باشند. برخلاف سایر رسانه‌های اجتماعی، عکس‌ها با پسندیده‌شدن یا با استفاده از فیلتر محبوبیت پیدا نمی‌کنند؛ یعنی دقیقا همان چیزی که اینستاگرام را به دکانی برای افرادی تبدیل کرد که شاید بین عکس‌ها و زندگی واقعی آن‌ها، زمین تا آسمان تفاوت باشد.

بسیاری از کاربران اینستاگرام هزینه‌های بسیاری صرفا برای استخدام عکاس حرفه‌ای صرف می‌کنند، اما بی‌ریل مردم را تشویق می‌کند که خودشان باشند، بدون آمادگی قبلی از خود واقعی‌شان عکس بگیرند و بدون فیلتر یا برنامه‌های روتوش آن را با دوستان واقعی‌ خود به اشتراک بگذارند.

می‌توان گفت این برنامه دقیقا نقطه مقابل اینستاگرام است. در بی‌ریل، دیگر کسی ساعت‌ها وقت خود برای ویرایش یک عکس یا پیش از آن، قیافه خود صرف نمی‌کند تا تعداد بیشتری او را بپسندند. اینجا افراد در لحظات مختلف با یک هشدار غافلگیر می‌شوند و دقایقی کوتاه فرصت دارند تا بهترین عکسی که می‌توانند را بگیرند.

نظرات کاربران بی‌ریل تاکنون حاکی از رضایت آن‌ها از برنامه است. بنا بر اعلام شرکت سنسورتاور که داده‌های برنامه‌های اجتماعی را تجزیه‌وتحلیل می‌کند، بین ژانویه تا فوریه ۲۰۲۲، چهارمیلیون نفر این برنامه را دانلود کرده‌اند؛ محبوبیتی که روند افزایشی دارد.
کد مطلب: 68168
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام