کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز تحقیقات رگولاتور آنتی تراست اروپا از سرویس‌های ابری مایکروسافت

13 فروردين 1401 ساعت 22:34

ایتنا - رگولاتورهای آنتی تراست اتحادیه اروپا مشغول تحقیق از رقبا و مشتریان مایکروسافت درباره معاملات اعطای لیسانس و کسب و کار ابر رایانشی این شرکت هستند.



در همین راستا پرسشنامه ای توسط رویترز رصد شده است. چنین اقدامی به تحقیقات رسمی و تجدید بررسی های دقیقی از این شرکت آمریکایی منجر می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، کمیسیون اتحادیه اروپا در دهه گذشته میلادی به دلیل نقض قوانین آنتی تراست و عدم پیروی از دستور مقامات برای متوقف کردن فعالیت های ضدرقابتی، جریمه ای ۱.۶ میلیارد یورویی برای مایکروسافت تعیین کرد. این جریمه پس از آن وضع شد که شرکت آلمانی «نکست کلاد»، «او وی چ کلاد» فرانسه و ۲ شرکت دیگر شکایت هایی علیه عملکرد مایکروسافت در حوزه ابر رایانشی ثبت کردند.

در خصوص تحقیقات جدید، در پرسشنامه‌ای که توسط رویترز رصد شده، آمده است: کمیسیون اتحادیه اروپا اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می دهد احتمالاً مایکروسافت از موقعیت برتر خود در برخی بازارهای نرم افزاری برای جلوگیری از رقابت در مورد برخی خدمات رایانش ابری سواستفاده می‌کند.

رگولاتورها در این باره پرسیده اند آیا قراردادهای اعطای لیسانس مایکروسافت با تهیه کنندگان سرویس های ابر رایانشی به رقبا اجازه رقابت می دهد یا خیر.

همچنین آنها می‌خواهند بدانند آیا شرکت ها برای تکمیل زیرساخت های ابری خود جهت رقابت موثر به سیستم های عامل و برنامه‌های کاربردی بهره‌وری مایکروسافت نیاز دارند یا خیر.

دیگر سوال پرسیده شده از شرکت ها درباره تفاوت میان هزینه های اعطای لیسانس و شرایط تجاری بین قراردادهای مذکور با تهیه کنندگان سرویس های ابر رایانشی و برنامه دیگری است که طی آن سرویس ابر مایکروسافت را همراه خدمت خود به طور غیر مستقیم می فروشند.

همچنین محدودیت‌های فنی احتمالی سرویس‌های ابر رایانشی در زیرساخت ابر شرکت از دیگر سوالات این پرسشنامه بود.


کد مطلب: 68085

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68085/آغاز-تحقیقات-رگولاتور-آنتی-تراست-اروپا-سرویس-های-ابری-مایکروسافت

ايتنا
  https://www.itna.ir