۰
plusresetminus
شنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۴

آیا ظرفیت ویلاها و اقامتگاه‌های شمال برای نوروز پر شده است؟

دوباره بازار سفرهای نوروزی در حال داغ شدن است؛ اما آیا استقبال افراد از سفر نوروزی مانند سال‌های گذشته است؟
آیا ظرفیت ویلاها و اقامتگاه‌های شمال برای نوروز پر شده است؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



عید نوروز بهترین موقعیت برای مسافرت است؛ زیرا در این زمان علاوه بر تعطیلات چندروزه که در سراسر ایران اجرا می‌شود، همه مناطق ایران درنهایت زیبایی خود به سر می‌برند. یکی از پرطرفدارترین مناطقی که بیشتر مردم برای سفر نوروزی انتخاب می‌کنند، شمال کشور است.
با همه‌گیر شدن بیماری کرونا گرایش افراد به سمت مسافرت بسیار کاهش یافت؛ اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم دز سوم واکسن خود را نیز تزریق کرده‌اند، دوباره بازار سفرهای نوروزی در حال داغ شدن است؛ اما آیا استقبال افراد از سفر نوروزی مانند سال‌های گذشته است؟
 

بررسی میزان مسافرت به شمال در سال 1400


طبق آمار به‌دست‌آمده از سایت‌های اجاره ویلا، در سال‌های گذشته بیشتر ویلاهای لوکس با موقعیت مناسب تا ابتدای اسفندماه رزرو شده بودند و تقاضا برای اجاره ویلا لاکچری شمال زیاد بود؛ اما در سال گذشته تعداد زیادی از ویلاها، نوروز را بدون مسافر پشت سر گذاشته‌اند. بسیاری از صاحبان ویلا در هزینه اجاره ویلا خود نسبت به نوروز 1399 تغییری ایجاد نکردند؛ اما باز هم مسافری برای اجاره آنها درخواست ارائه نکرده بود. با توجه به در نظر گرفتن نرخ تورم می‌توان بیان کرد که تغییر نکردن هزینه اجاره ویلا در سال 1400 به معنی پایین آمدن قیمت واقعی آن است.
 

نرخ مسافرت نوروزی در سال 1401 تغییر کرده است؟


به دلیل تزریق واکسن کرونا توسط بیشتر مردم و بازگشت به زندگی معمولی، انتظار می‌رفت که استقبال از مسافرت نوروزی در سال 1401 بیشتر شود؛ اما این اتفاق تا حدودی رخ داد. اکنون که دولت اعلام کرده است که افراد می‌توانند به‌راحتی با داشتن مدرکی مبنی بر تزریق دز سوم واکسن کرونا به مسافرت بروند، انتظار می‌رود تقاضا برای اجاره ویلا بالاتر برود. افرادی که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ می‌توانند برای بهره‌مندی از آب‌وهوای شمال و سکونت در ویلا استخر آبگرم شمال به این سرزمین سرسبز و زیبا مسافرت کنند.
در سال 1398 که کرونا به‌تازگی شروع‌شده بود، به دلیل اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه همه رزروهای انجام‌گرفته لغو شدند و ضربه بزرگی به صنعت گردشگری کشور وارد شد. در سال 1399 و 1400 مردم در یک تردید بزرگ قرار داشتند؛ آیا اجازه رفتن به مسافرت را دارند یا خیر؟ البته این عدم تمایل به مسافرت در افراد زیادی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترس از مبتلا شدن به این ویروس صورت گرفت.
برای نوروز 1401 اجازه مسافرت به افراد با شرط تزریق دز سوم واکسن کرونا داده شد؛ به‌این‌ترتیب تعداد زیادی از مسافران می‌توانند با خیال راحت حتی به شهرهایی با رنگ تهدید کرونایی قرمز وارد شوند؛ اما امسال با اینکه وضعیت استقبال مردم از سال‌های قبل بهتر شده، همچنان تعداد ویلاهای خالی نسبتا زیاد است؛ اما دلیل این اتفاق چیست؟
تعداد زیادی از مردم هنوز موفق به تزریق دز سوم کرونا نشده‌اند؛ به همین دلیل اجازه رفتن به مسافرت‌های بین‌شهری را ندارند. از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده بسیاری از افراد به فوبیای کرونا مبتلا شوند و ترجیح دهند که نوروز را در شهر خود باقی بمانند.
 

صاحبان ویلای بلاتکلیف درباره اجاره ویلا در نوروز


بسیاری از صاحبان ویلا در طول سال برای تعطیلات نوروز برنامه‌ریزی انجام داده‌اند و تعمیرات زیادی در ویلای خود به وجود آورده‌اند. در برخی موارد نیز صاحبان ویلا امکانات جدید به ویلای خود اضافه کرده‌اند تا در نوروز آن را با قیمت بیشتری اجاره دهند. صاحبان ویلا با توجه به شرایط موجود در سال‌های قبل و کنسل شدن رزرو ویلای خود، درباره اجاره آن در نوروز 1401 بلاتکلیف بودند.
صاحبان ویلا در نوشهر ترجیح داند که اجاره ویلا در نوشهر با قیمت مناسب را امتحان کنند تا موفق به جذب مسافر شوند که البته تا حدودی در دست یافتن به این امر موفق شدند. با مشاهده این امر توسط مسافران، برخی افراد ترغیب شدند که برای سفر نوروزی آماده شوند. با وقوع این اتفاق تا حدودی بازار اجاره ویلا رونق پیدا کرد و برخی افراد پس از مدت‌ها به مسافرت رفتند.
 

وضعیت ویلاها در نوروز 1401 چگونه است؟


با توجه به وضعیت کرونا که در سرایت و تعداد کشته‌شدگان روند نزولی داشته، انتظار می‌رفت که امسال از مسافرت نوروزی بیشتر استقبال شود. همه عوامل موثر از جمله واکسیناسیون سراسری در کشور، صدور اجازه برای انجام مسافرت، کم شدن تعداد مبتلایان به کرونا در هرروز، کاهش میزان مرگ‌ومیر و... باعث شد که خوشبختانه امسال افرادی بیشتری عازم شهرهای دیگر شوند.
از طرفی به دلیل اینکه بیش از چند ماه است که افراد دورهمی‌ها و مسافرت‌های موردنیاز برای تقویت روحیه خود را نداشته‌اند، بیشتر برای مسافرت به شهرهای دیگر تمایل پیدا کردند. طبق آمار به‌دست‌آمده تاکنون بیش از 80 درصد ویلا، سوئیت و هتل‌های شمال کشور برای تعطیلات عید رزرو شده‌اند که این امر نشان‌دهنده بازگشت صنعت گردشگری به روزهای اوج خود است.
امید است در روزهای آینده و وارد شدن به تعطیلات نوروز، مکان‌های اقامتی باقیمانده نیز اجاره شوند. اگر شما قصد دارید تعطیلات نوروز خود را با مسافرت به شمال، زیبا و به‌یادماندنی کنید هرچه زودتر برای اجاره ویلا اقدام کرده تا با مشکل مواجه نشوید.
 

جمع‌بندی


متاسفانه در سال‌های گذشته با پیدایش ویروس کرونا که قابلیت سرایت زیاد و مرگ‌ومیر بالایی داشت، مسافرت نوروزی کمتر مورد استقبال افراد قرار می‌گرفت. البته بخشی از این کاهش مسافرت‌های نوروزی به دلیل اعمال محدودیت‌هایی بود که توسط دولت انجام گرفت. امسال که بسیاری از افراد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، استقبال خوبی از سفرهای نوروز، اجاره انواع ویلا و سوئیت به عمل آمد. با اینکه هنوز حدود 20 درصد از مکان‌های اقامتی رزرو نشده‌اند؛ اما این احتمال وجود دارد که در تعطیلات نوروزی، آنها نیز با درخواست اجاره روبه‌رو شوند. یکی از بهترین بسترهای رزرو آنلاین اقامتگاه جاباما است که می‌تواند به عنوان فضای کارآمد در خصوص جست‌وجوی محل اقامت مورد استفاده قرار بگیرد.
 
کد مطلب: 68039
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام