۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۳

سوزوکی هم وارد رقابت برای توسعه خودروهای پرنده شد

ایتنا - بر اساس نقشه راه ترسیم شده توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (METI) و وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری (MLIT)، کسب‌وکار تاکسی‌های پرنده از سال 2023 قرار است آغاز شود، و استقرار عمده آن ظرف مدت دو سال پس از آن شروع خواهد شد.
سوزوکی هم وارد رقابت برای توسعه خودروهای پرنده شد
سوزوکی غول خودروسازی ژاپن همکاری با SkyDrive را برای عرضه خودروهای پرنده به بازار آغاز کرده است. این شراکت برای سوزوکی امکان مشارکت در توسعه و تحقیقاتی را فراهم می‌آورد که دربرگیرنده مکانیک ماشین‌های پرنده، تولید، و تجاری‌سازی وسائل نقلیه هوائی که با عنوان هواگرد برخاستن و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) شناخته می‌شوند می‌شود. از سوی دیگر، اسکای‌درایو، پروازهای آزمایشی سرنشین‌دار را بر روی چنین خودروهایی به اجرا در آورده است و قصد دارد تا سال 2025 یک خودروی پرنده را در خلیج اوزاکا به حرکت در آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های گسرتده‌ای برای استارتاپ‌های تاکسی هوایی در سطح جهان انجام شده است، ولی ژاپن احتمالاً پیشتاز این رقابت است که اصلی‌ترین علت آن پشتیبانی مناسب دولت از چنین اهدافی است.
 
بر اساس نقشه راه ترسیم شده توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (METI) و وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری (MLIT)، کسب‌وکار تاکسی‌های پرنده از سال 2023 قرار است آغاز شود، و استقرار عمده آن ظرف مدت دو سال پس از آن شروع خواهد شد. با این حال، سوزوکی و شریکش هنوز هیچگونه جزئیاتی را درباره این طرح‌ها منتشر نکرده‌اند.
 

صنعت خودروهای پرنده رو به رونق است
شرطبندی سوزوکی بر روی آینده خودروهای پرنده قطعا یک نشانه مثبت برای این صنعت به شمار می‌رود، ولی در سایر نقاط جهان نیز این صنعت رشدی شتابان به خود گرفته است. در اوائل ماه جاری میلادی، شرکت AeroMobil در اسلواکی AM NEXT را راه‌اندازی کرد، که بنا بر ادعای این شرکت نخستین تاکسی پرنده چهارسرنشینه جهان است. این خودرو، که شبیه ترکیبی از یک ابرخودرو و یک هواگرد سبک به نظر می‌رسد، برای آغاز به کار رسمی در سال 2027 طرحریزی شده است. آئروموبیل می‌گوید که سرویس تاکسی پرنده‌اش، که قادر است تا در تنها سه دقیقه از حالت جاده‌ای به هوایی (و بلعکس) تغییر حالت دهد، سرنشینان را تا فاصله 500 مایلی انتقال خواهد داد.  
 
کد مطلب: 68037
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام