۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰

هزینه ۱۲۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی در آمریکا

ایتنا - ​​​​​​​بررسی مؤسسه پژوهشی آی دی سی نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۱۲۰ میلیارد دلار برای سیستم‌های هوش مصنوعی هزینه خواهند کرد.
هزینه ۱۲۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی در آمریکا


صرف هزینه برای هوش مصنوعی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ توسط مؤسسات مختلف آمریکایی سالانه ۲۶ درصد رشد خواهد کرد و ایالات متحده جایگاه خود را به عنوان بزرگترین خرج کننده پول در حوزه هوش مصنوعی حفظ خواهد کرد. این کشور از سال ۲۰۱۹ این عنوان را در اختیار داشته است. بیش از نیمی از هزینه‌های جهانی هوش مصنوعی مربوط به آمریکا است.

به گزارش ایتنا از مهر، تحلیلگران آی دی سی پیش‌بینی می‌کنند خرده‌فروشی مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق سرمایه‌گذاری در نمایندگی‌های خدمات مشتریان و نیز ارائه مشاوره و توصیه تخصصی خرید مبتنی بر هوش مصنوعی، بخش زیادی از هزینه‌های هوش مصنوعی را به خود اختصاص خواهد داد. حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های صنعت برای هوش مصنوعی بر روی این دو هدف متمرکز خواهد شد.

بانکداری دیگر بخش پرهزینه حوزه هوش مصنوعی خواهد بود زیرا بانک‌های مشهور سعی می‌کنند خدمات مشتریان را از طریق سیستم‌های مشاوره و توصیه، تجزیه و تحلیل و بررسی تقلب و امنیت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی و پیشگیری از تهدید مبتنی بر هوش مصنوعی بهبود بخشند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود نمایندگی‌های خدمات مشتریان برای تقویت فرآیند فروش مجموعاً ۲۰ درصد از کل هزینه‌های هوش مصنوعی در ایالات متحده را در سال ۲۰۲۵ به خود اختصاص دهند.
کد مطلب: 68026
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام