۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴

هشدار مایکروسافت: از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید!

ایتنا -​​​​​​​ مایکروسافت بار دیگر به کاربران یادآوری کرد زمان توقف استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) فرا رسیده است.
هشدار مایکروسافت: از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید!


این شرکت به کاربران یادآوری کرد اینترنت اکسپلورر در ژوئن سال ۲۰۲۲ از ویندوز ۱۰ بازنشسته می شود و مایکروسافت اج (Edge) جای آن را می گیرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نظر می رسد بعضی از کاربران تمایلی به این مهاجرت ندارند و مایکروسافت مجبور شده است تاکید کند عمر اینترنت اکسپلورر به پایان نزدیک شده است. این غول نرم افزاری اعلام کرد همان طور که پیش از این اعلام شد، آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز، در مایکروسافت اج است. اپلیکیشن اینترنت اکسپلورر ۱۱ (IE۱۱) ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۲ برای برخی از مدلهای ویندوز ۱۰ بازنشسته می شود. این به معنای آن است که اپلیکیشن اینترنت اکسپلورر ۱۱ دیگر پشتیبانی نخواهد شد و پس از این تاریخ، کاربران در صورت تلاش برای دسترسی به اینترنت اکسپلورر، به مایکروسافت اج هدایت خواهند شد.

مایکروسافت نخستین بار تصمیم برای توقف پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ در ویندوز ۱۰ و مایکروسافت ۳۶۵ را در اوت سال ۲۰۲۰ اعلام کرد و از آن زمان به تدریج خدمات برای این نرم افزار را متوقف کرده است.

مهلت اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت ۳۶۵ در اوت سال ۲۰۲۱ بسر رسید و اگرچه بعضی از اپلیکیشنها ممکن است همچنان از طریق این مرورگر کار کنند اما کاربران تجربه بسیار ضعیفی را مشاهده می کنند.

ابزارهای خارجی مانند "جست و جوی گوگل" (Google Search) پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را در اکتبر سال ۲۰۲۱ متوقف کردند و این مرورگر به "جست و جوی بینگ" (Bing) متکی شد و پشتیبانی از سایر اپلیکیشنهای گوگل مانند اسناد و ورک اسپیس هم در مارس سال ۲۰۲۱ حذف شده بود.

مایکروسافت اج در بازار جهانی مرورگرها عملکرد قوی دارد و آمارهای اخیر نشان می دهد این مرورگر در آستانه جلو زدن از سفاری اپل است.

بر اساس گزارش تِک رادار، طبق جدیدترین آمار "استیت کانتر"، مایکروسافت اج اکنون در ۹.۵۴ درصد از رایانه های رومیزی در سراسر جهان استفاده می شود و اندکی عقبتر از سفاری با نرخ استفاده ۹.۸۴ درصد قرار دارد در حالی که کروم گوگل با سهم ۶۵.۳۸ درصدی، پیشتاز این بازار است.
کد مطلب: 68024
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام