کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حکم مسدود شدن تلگرام در برزیل صادر شد

28 اسفند 1400 ساعت 11:51

ایتنا - ​​​​​​​الکساندر دی مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل دستور داد پیام رسان تلگرام به دلیل امتناع مکرر از عمل به فرامین قضایی این کشور برای مسدود کردن حساب‌های نشر دهنده اکاذیب، مسدود شود.



پاول دوروف، موسس تلگرام در واکنش به این حکم از بی اعتنایی شرکتش عذرخواهی کرد و از دادگاه خواست حکم خود را چند روز به تعلیق بیاندازد تا این شرکت پایبندی به قوانین را بهبود دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بولسونارو، رئیس جمهور راستگرای برزیل و حامیانش برای انتشار اطلاعات انبوه عمدتا به تلگرام متکی بوده‌اند زیرا شرکت‌های فناوری بزرگتر مانند مِتا که صاحب پیام رسان واتساپ است، گوگل آلفابت و توییتر به فرامین دادگاه عالی درباره مسدود کردن حسابهای نشردهنده اکاذیب عمل کرده اند.

طبق حکم مورائس، تلگرام مکررا در مسدود کردن حسابهای متخلف کوتاهی کرده و تصمیمات دادگاه را نادیده گرفته است.

این قاضی برزیلی به مدیر رگولاتور مخابرات برزیل ۲۴ ساعت فرصت داد تا مسدود شدن تلگرام را اجرا کند مگر این که تلگرام فرامین قضایی این کشور را رعایت کرده و جریمه‌های خود را بپردازد و نماینده‌ای برای حضور در دادگاه معرفی کند.

بر اساس گزارش رویترز، مورائس همچنین به اپل و گوگل دستور داد کمک کنند مانع دسترسی کاربران از پلتفرم‌هایشان برای استفاده از تلگرام در برزیل شوند. این دو شرکت در این باره اظهارنظر نکردند.


کد مطلب: 68008

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/68008/حکم-مسدود-شدن-تلگرام-برزیل-صادر

ايتنا
  https://www.itna.ir