کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه ۱۹ میلیون دلاری کمپانی متا به دلیل رخنه اطلاعاتی فیس‌بوک

25 اسفند 1400 ساعت 9:18

ایتنا - کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند اعلام کرد دریافته است که فیس‌بوک در اجرای تدابیر فنی و سازمانی مناسب کوتاهی کرده است.



شرکت مِتا پلتفرمز به دلیل کوتاهی در جلوگیری از سلسله رخنه‌های اطلاعاتی در پلتفرم فیس بوک در سال ۲۰۱۸ و نقض مقررات حریم خصوصی اتحادیه اروپا، ۱۷ میلیون یورو (۱۹ میلیون دلار) جریمه شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند اعلام کرد دریافته است که فیس بوک در اجرای تدابیر فنی و سازمانی مناسب کوتاهی کرده است.

فیس بوک در سال ۲۰۱۸ به نخستین پرونده آزمایشی بزرگ برای مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا تبدیل شد و دیده بان ایرلندی تحقیقات در خصوص رخنه اطلاعاتی در این پلتفرم که حساب ۵۰ میلیون کاربر را به خطر انداخت، آغاز کرد. تحقیقات مذکور در دسامبر همان سال آغاز شد و به بررسی ۱۲ اطلاعیه رخنه اطلاعاتی از سوی فیس بوک پرداخت از جمله مواردی همچون یک باگ نرم افزاری که به طراحان بیرونی اجازه داده بود به تصاویر میلیونها کاربر دسترسی پیدا کنند.

مقررات حفاظت از حریم خصوصی اتحادیه اروپا برای نخستین بار به رگولاتورهای حریم خصوصی این بلوک اختیار داد جریمه هایی معادل چهار درصد از درآمد سالانه یک شرکت برای موارد نقض جدید این قانون وضع کنند. اما تنشها در مدتی که دیده بان ایرلند در حال تکمیل تحقیقات از شرکتهایی نظیر مِتا و اپل بود، شدت گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بزرگترین جریمه تحت این قانون تاکنون شامل جریمه ۲۲۵ میلیون یورویی برای واتساپ و جریمه ۷۴۶ میلیون یورویی برای آمازون بوده است.


کد مطلب: 67981

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67981/جریمه-۱۹-میلیون-دلاری-کمپانی-متا-دلیل-رخنه-اطلاعاتی-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir