۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹

انتقال دیتای کاربران روس اینستاگرام به پلتفرم‌های بومی

ایتنا - کاربران اینستاگرام در روسیه اطلاع یافتند که پس از اقدام آخر هفته شرکت مِتا پلتفرمز در اجازه ارسال پیامهایی نفرت پراکنی علیه مسکو، این شبکه اجتماعی از نیمه شب روز یکشنبه مسدود خواهد شد.
انتقال دیتای کاربران روس اینستاگرام به پلتفرم‌های بومی

رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه (روس کومنادزور) در پیام ایمیلی به مردم این کشور اعلام کرد که پیش از تعطیلی اینستاگرام، تصاویر و ویدئوهای خود را از این پلتفرم منتقل کنند و کاربران روسی را تشویق کرد به پلتفرمهای اینترنتی بومی بپیوندند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت مِتا اعلام کرد که جلوگیری از این که مردم اوکراین مقاومت و خشم خود در برابر نیروهای نظامی مهاجم را ابراز کنند، اشتباه خواهد بود.

این تصمیم با اعتراض روسیه روبرو شد و مقامات روسی یک تحقیقات کیفری را علیه مِتا گشودند و دادستانها روز جمعه از یک دادگاه خواستند این غول فناوری آمریکایی را به عنوان یک سازمان افراطی مشخص کند.

مدیر اینستاگرام اعلام کرد که فیلتر این پلتفرم روی دسترسی ۸۰ میلیون کاربر تاثیر می گذارد.

روسیه پیشتر فیس بوک را در واکنش به محدودیتهای اعمال شده برای رسانه های روسی در این پلتفرم، مسدود کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، روس کومنادزور در پیام خود به کاربران اینستاگرام، تصمیم مِتا برای اجازه ارسال پستهای نفرت پراکنی علیه روسیه را نقض قانون بین المللی خواند و در توضیح تصمیم برای مسدود کردن این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس، اعلام کرد: ما باید از سلامت روانی شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان و حمایت از آنها در برابر آزار و توهینهای آنلاین مطمئن شویم.
کد مطلب: 67956
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام