۰
plusresetminus
جمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۸

گزارش مایکروسافت از کمبود بحرانی کارکنان زن در حوزه امنیت سایبری

ایتنا - مطالعات نشان داده‌اند که تنوع جنسیتی و نژادی برای کسب‌ و کارها خوب است، از هر دو جنبه تقویت سوددهی و نوآوری، چرا که ایده‌ها، دیدگاه‌ها و تجربیات جدید را به سازمان می‌آورد.
گزارش مایکروسافت از کمبود بحرانی کارکنان زن در حوزه امنیت سایبری
شرکت مایکروسافت می‌گوید که ترغیب بیشتر زنان به پیگیری مشاغل امنیت سایبری برای پر کردن بخشی از 2 و نیم میلیون فرصت شغلی باز در سطح جهان و مقابله با کمبود جهانی آن اهمیت بحرانی یافته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، خانم واسو جاکال (نایب رییس امور امنیت، تطابق‌دهی، هویت و مدیریت در شرکت مایکروسافت) گفت که در صنعت امنیت سایبری، نیاز شدیدی به زنان و زنگین‌پوستان به منظور چاره‌جویی درباره چشم‌انداز رو به گسترش تهدیدات و کاستن از بار فشار بیش از حد بر روی دوش تیم‌های IT وجود دارد.
 
جاکال همچنین گفت که سازمان‌ها با رفع شکاف جنسیتی در حوزه امنیت سایبری، که در آن فقدان حضور زنان باعث نابرابری در پرداخت‌ها و فقدان پشتیبانی از زنان شده است، می‌توانند به سرعت شکاف‌های مهارت سازمانی را رفع نموده و همچنین تفکر عملیاتی را تنوع‌بخشی کنند، که مزایای خاص خودش را از جنبه نوآوری و سودآوری در پی دارد.
 
گفتنی است در سال 2021، زنان تنها 25% از نیروی کار امنیت سایبری در سطح جهان را تشکیل می‌دادند. یک تحقیق به اجرا در آمده توسط Microsoft Security به این جمع‌بندی رسید که 54% از زنان گفتند که سوگیری جنسیتی در این صنعت وجود دارد که منجر به نابرابری در پرداخت‌ها و پشتیبانی شده است.
 

جاکال گفت که در جهت تحقق هدف ترغیب بیشتر زنان به پیگیری اهداف امنیت سایبری و «رفع سوگیری‌هایی که گزینه‌های شغلی زنان را محدود می‌کنند» برای باورهای خودمحدودکننده نیز باید چاره‌جویی شود.
 
این تحقیق مایکروسافت نشانگر آن بود که احتمال اینکه مردها خود را واجد شرایط برای درخواست یک شغل امنیت سایبری بدانند بیشتر از زنان است (21% در برابر 10%).
 
مطالعات نشان داده‌اند که تنوع جنسیتی و نژادی برای کسب‌ و کارها خوب است، از هر دو جنبه تقویت سوددهی و نوآوری، چرا که ایده‌ها، دیدگاه‌ها و تجربیات جدید را به سازمان می‌آورد.
جاکال افزود: «امنیت سایبری به اینها نیاز دارد چرا که تاکتیک‌های جرائم سایبری در حال پیچیده‌تر شدن هستند».
 
مایکروسافت در برخی از برنامه‌ها با هدف بهبود حضور زنان در امنیت سایبری مشارکت نموده است، از جمله برنامه یادگیری Girl Security.
 
کد مطلب: 67953
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام