۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۹
لومن و کوگنت هم از روسیه رفتند؛

ادامه تلاش‌های شرکت‌ها برای شکستن ستون فقرات اینترنت روسیه

ایتنا - اندرو سولیوان، رییس جامعه اینترنت، در مقاله‌ای با عنوان چرا جهان باید در برابر درخواست‌ها برای قطع اینترنت مقاومت کند نوشت: «بدون اینترنت، شهروندان معمولی در بسیاری از کشورها نخواهند دانست که چه کارهایی دارد به نام آنها انجام می‌شود.
ادامه تلاش‌های شرکت‌ها برای شکستن ستون فقرات اینترنت روسیه
نهادهای حاکمه اینترنت درخواست‌های اوکراین برای قطع ارتباط اینترنت با روسیه را رد کرده‌اند. ولی اکنون، دو تا از فراهم‌آورندگان اصلی ستون فقرات اینترنت روسیه، یعنی شرکت‌های Lumen Technologies و Cogent، ارتباط‌های روسیه با اینترنت را قطع کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، شرکت لومن، که سابقا CenturyLink نامیده می‌شد، یکی از بزرگترین ستون فقرات اینترنتی جهان را اداره می‌کند. اومن اعلام کرد که نمی‌تواند به فعالیت در روسیه ادامه دهد و ترافیک مسیریابی برای روسیه را متوقف کرد. تصمیم لومن چند روز پس از خروج Cogent رخ داد.
 
جالب اینکه لومن تلاش کرد تا بگوید که اقدامش در واقع تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند چرا که «خدمات تجاری که ما ارائه می‌کردیم، مانند حضور فیزیکیمان، فوق‌العاده کوچک و بسیار محدود هستند». و اینکه «ما هیچ مشتری در سطح مصرف‌کننده در روسیه نداریم، ولی برای تعداد فوق‌العاده اندک مشتریان سازمانیمان این اقدام بدان معنا خواهد بود که ما دیگر خدمات محلی لومن ارائه نمی‌کنیم».
 
واقعیت این است که فعالیت‌های لومن بسیار بیشتر از آن چیزیست که اعلام کرده است. به گفته داگ مدوری، مدیر آنالیز اینترنت شرکت نظارت شبکه‌ای Kentik، لومن فراهم‌آورنده اصلی ترانزیت بین‌المللی برای شرکت مخابرات دولتی روس‌تلکام و هر سه اپراتور عمده موبایل روسیه بود: MTS، Megafon و VEON.
 

این اقدام همچنین مشکلات پایین‌دستی به همراه خواهد داشت. قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان بخشی از امکان اتصال خود به اینترنت را از دست خواهند داد. علاوه بر این، اینترنت در ایران، آذربایجان، بلاروس و مناطق کریمه و آبخازی که تحت اشغال روسیه هستند نیز متاثر خواهد شد.
 
با اینکه خیلی‌ها از قطع اتصال روسیه به اینترنت استقبال می‌کنند، ولی چنین اقدامی روی دیگری نیز دارد. اندرو سولیوان، رییس جامعه اینترنت (Internet Society)، در مقاله‌ای با عنوان چرا جهان باید در برابر درخواست‌ها برای قطع اینترنت مقاومت کند نوشت: «بدون اینترنت، شهروندان معمولی در بسیاری از کشورها نخواهند دانست که چه کارهایی دارد به نام آنها انجام می‌شود. قطع کامل ارتباط یک کشور با اینترنت مانع از ارائه اطلاعات نادرست از سوی آن کشور خواهد شد، ولی این کار مانع از جریان حقایق نیز خواهد شد».
 
کد مطلب: 67910
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام