کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: تنظیمات اندرویدی که گوشی شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند

سايت خبری ايتنا , 28 اسفند 1400 ساعت 0:36

ایتنا - گوشی‌های اندرویدی (و همچنین آیفون‌ها) با تنظیمات پیش‌فرضی ارائه می‌شوند که با تغییر برخی از آنها می‌توانید شیوه استفاده از اسمارتفونتان را بهینه‌تر کنید.


گوشی‌های اندرویدی (و همچنین آیفون‌ها) با تنظیمات پیش‌فرضی ارائه می‌شوند که با تغییر برخی از آنها می‌توانید شیوه استفاده از اسمارتفونتان را بهینه‌تر کنید. در این مطلب ایتنا به نقل از سی‌نت برخی از مهمترین بهینه‌سازی را با هم مرور خواهیم کرد.
 
حالت تاریک دوست شماست
یک روش خوب برای بهبود دوام شارژ باتری (در گوشی‌های دارای نمایشگر اولد) که در عین حال به حفظ سلامت چشمان شما هم کمک می‌کند حالت تاریک است، که از اندروید 10 به بعد قابل توسط گوگل به گزینه‌های موجود اضافه شده است. البته در اندروید 9 نیز بسیاری از اپ‌ها گزینه حالت تاریک در تنظیماتشان دارند.
 
برای استفاده از این گزینه باید به بخش تنظیمات بروید تا در آنجا این قابلیت را با یکی از عناوین Dark Mode، Dark Theme یا حتی Night Mode (طبق استاندارد سامسونگ) جستجو و پیدا کنید.
 


فعال کردن قابلیت «مزاحم نشوید»
اگر مثلا نمی‌خواهید در زمان استراحتتان مدام با آمدن اعلان یا آلرت پیام‌ها یا تماس تلفنی و غیره آزرده شوید کافیت از حالت Do Not Disturb استفاده کنید تا تلفن شما را کم و بیش در طی ساعاتی که مشخص می‌کنید بی‌صدا (سایلنت) نگه می‌دارد.  
 
کافیست به تنظیمات قسمت Sounds (یا Notifications)) بروید؛ آنگاه حالت Do Not Disturb یا نامی مشابه با آن را بیابید. اگر آن را نیافتید می‌توانید با قابلیت جستجوی موجود در گوشیتان آن را در تنظیمات جستجو کنید.
 
هرگونه اعلان یا تماسی که در این مدت دریافت کنید را بعداٌ می‌توانید ببینید؛ همچنین می‌توانید برای آن استثناهایی هم تعریف کنید، مثلا تلفن دوستان و همکاران خاصتان.
 

برای احتمال گم شدن گوشیتان آماده باشید
قابلیت Find My Device گوگل برای حالتی ارائه شده است که گوشیتان را گم می‌کنید یا به سرقت می‌رود.
 
برای اینکه برای چنین وضعیت ناخوشایندی آمادگی داشته باشید باید به تنظیمات رفته و عبارت Find My Device را جستجو کنید. این گزینه معمولاٌ در بخش Security وجود دارد.
در دستگاه‌های ساخت سامسونگ این قابلیت را در بخش Biometrics and security می‌توانید بیابید.
 
وقتی آن را فعال کردید می‌توانید به نشانی android.com/find مراجعه کرده و وارد اکانتتان شوید.
کاربران سامسونگ می‌توانند برای یافتن گوشی گمشده‌شان به findmymobile.samsung.com رجوع کنند.
 
اگر در آن زمان گوشیتان روشن و آنلاین باشد قادر به دیدن مکان آن بر روی نقشه خواهید بود، می‌توانید آن را به زنگ زدن وادار کنید، قفل کنید، یک یادداشت صفحه قفل برای آن تعیین کنید تا هرکس آن را یافت بداند چگونه می‌تواند به شما بازگرداند، یا اینکه در بدترین سناریو می‌توانید از راه دور تمام اطلاعات آن را پاک کنید.
 


کد مطلب: 67906

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67906/آموزش-تنظیمات-اندرویدی-گوشی-دوست-داشتنی-تر-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir