۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴

حمایت اینستاگرام از کاربران اوکراین

ایتنا - اینستاگرام تلاش می‌کند پست‌های تبلیغاتی رسانه‌های تحت کنترل دولت روسیه درباره حمله نظامی به اوکراین در معرض مشاهده کاربران این پلتفرم قرار نگیرد.
اینستاگرام پست‌های تبلیغاتی رسانه‌های روسی را حذف می‌کند


اینستاگرام اعلام کرد این پستها را در فید کاربران و ابزار استوری در رنکینگ پایینتری قرار می دهد و اگر افراد بخواهند چنین محتوایی را مجددا اشتراک گذاری کنند، به آنها اطلاع می دهد که محتوای مذکور متعلق به رسانه های دولتی روسیه است و اگر کاربران همچنان این محتوا را به اشتراک بگذارند، آنها را در استوری در معرض دید کمتری قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، بعلاوه اینستاگرام توصیه پستهای متعلق به حساب‌های رسانه های دولتی روسیه در قسمتهای اکسپلور (Explore) و ریلز (Reels) را متوقف کرده و پیدا کردن این حسابها در قسمت "جست و جو" را دشوارتر می کند.

اینستاگرام همچنین اعلام کرد افرادی که حسابهای شخصی در کشورهای روسیه و اوکراین را دنبال می کنند، دیگر قادر نخواهند بود دنبال کنندگان و دنبال شوندگان این حسابها را ببینند. این حسابها در فهرست دنبال کنندگان و دنبال شوندگان و قابلیت "دنبال کردن متقابل" (mutual follows) دیده نخواهند شد.

این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس، ابزارهایی را برای حذف دسته جمعی تصاویر، ویدیوها، پسندها و نظرات برای حسابهای کاربران در روسیه یا اوکراین عرضه کرده است. تدابیر مذکور یکی از چند اقدام شرکتهای فناوری بزرگ در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

توییتر توییتهای حاوی لینکهای مربوط به وب سایتهای دولتی روسیه را برچسب می زند. مِتا که شرکت مادر اینستاگرام است، ماه میلادی گذشته نمایش تبلیغات و درآمدزایی از محتوا در فیس بوک را برای رسانه های دولتی روسیه ممنوع کرد. چند روز بعد فیس بوک اعلام کرد دسترسی به رسانه های دولتی آر تی و اسپوتنیک روسیه در اتحادیه اروپا را محدود می کند و سپس این محدودیتها را در سطح جهانی گسترش داد. این شرکت پس از آن همه تبلیغات از روسیه را متوقف کرد و حاضر نشد تبلیغات از سوی تبلیغات کنندگان روسی را در جهان نمایش دهد. روسیه هم به نوبه خود دسترسی به فیس بوک را مسدود کرد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، علاوه بر فیس بوک، یوتیوب و تیک تاک هم آر تی و اسپوتنیک را در اتحادیه اروپا ممنوع کرده اند. اپل اپلیکیشنهای این دو رسانه را از فروشگاه اپ استور در خارج از روسیه حذف کرده و فروش همه محصولاتش در روسیه را متوقف کرده است.
کد مطلب: 67899
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام