کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخی از اپراتورهای آمریکایی فناوری 3G را برای همیشه خاموش می‌کنند

سايت خبری ايتنا , 23 اسفند 1400 ساعت 6:50

ایتنا- گزارش‌ها حاکی از آن است که سه اپراتور بزرگ آمریکا در سال جاری میلادی دسترسی به شبکه‌های 3G را برای همیشه قطع خواهند کرد.


گزارش‌ها حاکی از آن است که سه اپراتور بزرگ آمریکا در سال جاری میلادی دسترسی به شبکه‌های 3G را برای همیشه قطع خواهند کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، دو دهه قبل و زمانی که بیشتر تلفن‌ها تنها امکان برقراری تماس صوتی را داشتند، اولین شبکه‌های 3G  به دنیای ارتباطات بی سیم راه پیدا کرد. شاید بتوان گفت امکان استفاده از نرم افزارها روی تلفن‌های همراه، یکپارچگی سیستم‌های GPS با خودروها و انجام بسیاری از کارها بدون حضور فیزیکی را مدیون این شبکه‌ها هستیم.
 
با این حال با حرکت اپراتورها به سمت شبکه‌های 4G LTE و سپس 5G  نیاز به شبکه‌های 3G کاهش چشمگیری داشته است و بسیاری از اپراتورهای آمریکایی تصمیم گرفته اند تا این شبکه‌ها را در سال جاری برای همیشه خاموش کنند. در نتیجه برخی از سرویس‌ها و دستگاه‌ها که از شبکه‌های جدیدتر پشتیبانی نمی‌کنند امکان سرویس دهی نخواهند داشت.
 

 فناوری 3G
 
از میان سه اپراتور بزرگ امریکا کمپانی AT&T برای اولین بار در تاریخ سه شنبه 22 فوریه سال 2022 سرویس 3G  خود را قطع کرد و T-Mobile نیز تصمیم دارد تا این اقدام را در تاریخ 31 مارس عملی کند. با این حال کمپانی ورایزن به عنوان اخرین اپراتور بزرگ آمریکا تا 31 دسامبر صبر خواهد کرد.
 
به این ترتیب آن دسته از کاربرانی که تلفن همراهشان بعد از سال 2015 میلادی به بازار عرضه شده است مشکلی نخواهند داشت. با این حال کاربرانی که هنوز از شبکه 3G  استفاده می‌کنند بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر تعویض تلفن همراه خود باشند. هر چند که اپراتورهای اصلی پیش از این آنها را از اقدامات خود برای تعطیلی شبکه‌های 3G مطلع کرده اند.
 
راجر انتنر به عنوان تحلیل گر Recon Analytics اظهار داشته است که شمار افرادی که امروزه از دستگاه‌های 3G  استفاده می‌کنند بسیار کم است و تنها به صد‌ها هزار نفر می‌رسد. او خاطر نشان کرده است که بسیاری از افرادی که تحت تاثیر این اقدام قرار دارند به دلیل فراموشی یا استفاده از این همراه‌های هوشمند به صورت دستگاه دوم اقدام به به روز رسانی همراه هوشمند خود نکرده اند.


کد مطلب: 67844

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67844/برخی-اپراتورهای-آمریکایی-فناوری-3g-همیشه-خاموش-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir