کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده وزیر ارتباطات برای صدبرابر شدن سرعت اینترنت

9 اسفند 1400 ساعت 15:08

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور خبر داد و گفت: در حال انجام پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) هستیم.




صبح امروز ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضا با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، علی‌اکبر صالحی، محمدرضا عارف و اعضای حقیقی هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد.

به گزارش ایتنا از مهر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف و جلسه هیئت امنای این دانشگاه از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور خبر داد.

وی گفت: در حال انجام پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) هستیم و تا پایان دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.

زارع‌پور افزود: در این پروژه وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و کشورهایی با وسعت جغرافیایی مشابه ما، ده سال را صرف انجام چنین پروژه‌ای کرده‌اند. ما مصمم هستیم راهی که سایر کشورها ده ساله طی کرده‌اند را طی سه سال و نیم به پایان برسانیم و ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی کنیم.

وزیر ارتباطات اذعان داشت: استارت کار از دو هفته قبل زده شد، نیم میلیون پورت را افتتاح کردیم و سرعت‌های نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه را تست کردیم. برنامه اساسی و راهبردی ما راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت در کل کشور است و با اجرای این پروژه مردم اینترنت پرسرعت(صدبرابر سرعت فعلی اینترنت) را تجربه خواهند کرد.


کد مطلب: 67799

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67799/وعده-وزیر-ارتباطات-صدبرابر-شدن-سرعت-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir