۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰

هر آنچه درباره تجهیزات فیبر نوری باید بدانید !

شرکت ویرا شبکه کاسپین تمامی امور مربوط به فیبر نوری از تامین تجهیزات تا اجرا و راه اندازی زیر ساخت های فیبر نوری را انجام می دهد.
هر آنچه  درباره تجهیزات فیبر نوری باید بدانید !
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در این مقاله به معرفی تمام تجهیزاتی در راه اندازی زیر ساخت شبکه فیبر نوری نقش دارند می پردازیم. تجهیزات فیبر نوری که اصطلاحا به پسیو فیبر نوری نیز معروف هستند ، محصولاتی هستند که در هنگا راه اندازی و بهره برداری از زیر ساخت شبکه فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرند.
با گسترش استفاده از شبکه FTTX و فیبر نوری ، تولید کنندگان تجهیزات پسیو فیبر نوری نیز به دنبال راهی برای تولید نوآورانه و قابل اعتماد که همراه با کمترین درصد خطا باشد هستند. سعی تولید کنندگان بر این است که محصولات تولید شده پروسه نصب فیبر نوری را نیز آسان تر کنند.
در حال حاضر طیف بسیار گسترده ای از تجهیزات فیبر نوری که برای راه اندازی زیر ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرند موجود است و در عین حال می توانید آنها بر اساس نیاز شبکه خود شخصی سازی کنید.
 

تجهیزات فیبرنوری


تجهیزات فیبر نوری شامل پک کورد ، پیگتیل ، اسپلیتر ، مفصل فیبر نوری و کابل فیبر نوری می باشد که هر کدام در انواع مختلف و برای کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
 

رک و باکس فیبر نوری


رک و باکس های فیبر نوری Indoor و Outdoor می باشند که هر کدام شامل ODF، FAT، OTO می شود . از رک و باکس برای قرار دادن دیگر تجهیزات فیبر نوری استفاده می شود.
 

پچ پنل فیبر نوری


پچ پنل ها بر اساس نوع آداپتور و نحوه دسترسی به آنها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. درون هر کدام از پچ پنل های فیبر نوری آداپتور هایی موجود است که این آداپتور ها به انواع مختلفی وجود دارند.
در بیشتر پچ پنل های فیبر نوری ، آداپتور ها به شکل های یکسان وجود دارد اما اگر در یگ پچ پنل بیش از یک نوع کانکتور فیبر نوری استفاده باشد ، ممکن است که به آداپتور های هایبرید نیاز داشته باشید.
این نوع آداپتور می تواند برای اتصال کانکتور فیبر نوری به کابل فیبر نوری مورد استفاده قرار بگیرد.
 

پیگتیل فیبر نوری


پیگتیل به مدلی از کابل فیبر نوری گفته می شود که از یک سر به کانکتور موجود در پچ پنل متصل می شود و از سر دیگر به کابل فیبر نوری دیگری متصل یا اصطلاحا فیوژن می شود.
کانکتورهایی که در انتهای کابل فیبر قرار می گیرند، می توانند از انوع مختلف FC، LC، SC، ST  با پولیش APC و یا UPC انتخاب شوند.
 

آداپتور فیبر نوری


آداپتور فیبر نوری یکی از تجهیزات پسیو فیبر نوری است که در داخل پچ پنل ، کاست و باکس های فیبر نوری استفاده می شود.
این محصول در متصل کردن کانکتور های فیبر نوری به یکدیگر  مورد استفاده قرار می گیرد. آداپتور فیبر نوری در انواع FC، LC، SC موجود هستند که عملکرد یکسانی دارند.
آداپتور فیبر نوری از کانکتورهای مختلف با پولیش های مختلف پشتیبانی می کند  و متناسب با نوع کانکتور بصورت دو پورت Duplex یا تک پورت Simplex موجود می باشد.
 
 

اسپلیتر فیبر نوری


اسپلیتر همانطور که از نامش پیداست اشتراک گذاری سیگنال های نوری بین مشترکین را انجام می دهد. این محصول دارای یک یا دو ورودی و تعدادی خروجی می باشد.
اسپلیتر فیبر نوری که برای استفاده و راه اندازی زیر ساخت شبکه ی فیبر نوری طراحی شده است در انواع مختلف میکرو، کاستی، پنلی و رکمونت عرضه می شوند.
ابعاد این اسپلیتر های بسیار کوچک می باشد و به راحتی در باکس های فیبر نوری جایگذاری می شود.
 

پچ کورد فیبر نوری


از این محصول که در دو سر آن کانکتور فیبرنوری موجود است برای ایجاد ارتباط بین تجهیزات شبکه فیبر نوری استفاده می شود. پچ کورد های فیبر نوری بر اساس کانکتور های دو سر آن تقسیم بندی می شوند که به انواع LC، FC، SC که ممکن است نوع صیقل دادن فرول کانکتور آنها PC، UPC و یا APC باشد.
پچ کورد فیبر دارای دو نوع تک کر یا Simplex و دو کر یا Duplex می باشد و نوع کر آن تعیین می کند کابل پچ کورد مالتی مد است یا سینگل مد.
 

کاست فیبر نوری


هنگامی که فیبر نوری فیوژن می شود باید درون محفظه قرار بگیرد که آسیبی که نقطه اتصال آن وارد نشود ، نام این محصول کاست فیبر نوری است و که معمولا در پچ پنل و باکس توزیع فیبر نوری جایگذاری می شود.
کاست فیبر نوری دارای بدنه ای مقاوم و البته سبک بوده و در دو نوع 12 و 24 کر موجود می باشد. این کاست ها برای هر دو کابل Tight-buffered و Loose Tube قابل استفاده بوده و برای فیبر های سینگل مد و مالتی مد مناسب هستند.
 

کریمپ حرارتی


در جایی که دو فیبر نوری به وسیله فیوژن فیبر نوری به یک دیگر جوش داده می شوند به علت آسیب پذیر بودن و شکننده بودن آن از کریمپ حرارتی استفاده می شود.
کریمپ حرارتی پس از حرارت دهی دور محل فیوژن قرار گرفته و علاوه بر جلوگیری از شکستگی فیبر نوری در نقطه ی اتصال، از آن در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند.
بخش های تشکیل دهنده کریمپ حرارتی تیوب داخلی و خارجی و یک میله ی تقویت کننده از جنس فولاد یا سرامیک می باشد.
 

کابل فیبر نوری


کابل فیبر نوری از رشته یا تارهای فیبر نوری تشکیل شده است که نور را انتقال می دهند. دو مدل تک حالته Single-Mode و چند حالته Multi-Mode دارد.
کابل های تک حالته از کابل های چند حالته گرانتر می باشند و زاویه خمش کمتری دارد که کار با آن را سخت تر میکند.
 

روکش کابل فیبر نوری می تواند استحکام، بی عیبی، حفاظت کلی کابل های فیبری را فراهم کند. روکش PVC  پرکاربردترین روکش است.  PVC در محیطی که احتمال آتش سوزی هست می تواند بسیار خطرناک باشد، از آنجایی که دود غلیظ و گاز هیدروژن کلرید آزاد می کند، می تواند برای انسان ها آزار دهنده و موجب خوردگی ابزار الکترونیکی شود.  LSZH روکشی است که از ترکیب خاصی ساخته شده است که هنگام دود کمتری تولید می کند و ترکیبی از هالوژن های سمی تولید نمی کند.
 

شرکت ویرا شبکه کاسپین


این شرکت از سال 1387 در زمینه مشاوره، طراحي، نظارت، پياده‌ سازي، اجرا و پشتيباني شبکه هاي کامپيوتري ، اتاق سرور و دوربين هاي مداربسته به صورت کاملا تخصصی فعال می باشد.
شرکت ویرا شبکه کاسپین تمامی امور مربوط به فیبر نوری از تامین تجهیزات تا اجرا و راه اندازی زیر ساخت های فیبر نوری را انجام می دهد. این شرکت با داشتن تیم اجرایی مجرب و حرفه ای امور مربوط به راه اندازی فیبر نوری و انجام فیوژن فیبر نوری را در تمامی نقاط ایران انجام می دهد.
برای استفاده از خدمات شرکت ویرا شبکه کاسپین می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

 
کد مطلب: 67791
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام