۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۲

تفاوت های کتاب و فیلم ارباب حلقه ها

 توی کتاب های ارباب حلقه ها تمرکز تالکین بیشتر رو اصل ماجرا بوده تا شخصیت پردازی کاراکتر ها ، مثلا شخصیت آراگورن اصلا مثل فیلم نیست و از اول دنبال پادشاهی هست و میدونه دنبال چیه میره و به دستش میاره خیلی پیش زمینه نداره
تفاوت های کتاب و فیلم ارباب حلقه ها
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



هلو علیکم خدمت شما شهروندان عزیز شهر دالاران😍

نکته های مهم فیلم ارباب حلقه ها
این نکته هایی که براتون نوشتم رو هیچ ترتیب خاصی نیستن و هر کدوم به بخش های مختلفی از کتاب و فیلم اشاره میکنن ، در مورد عقاب های گاندور هم میدونم خیلی هاتون فقط اومدین این نکته رو بخونید و برید پس جاش رو با یکی از نکته ها عوض کردم 😎 یعنی توی مقاله توضیح میدم که چرا عقاب ها حلقه رو نمیندازن تو Mount Doom ولی توی سر تیتر خودش نیست 😁 پس کل مقاله رو مطالعه کنید تا کامروا شوید با تشکر 😇 و خب از اونجایی که گوگل به ما گیر میده اگه تو مقالمون اسم  نباشه پس من یه چهار تا اکشن فیگور اینجا مینویسم که از نوشتن الکی اکشن فیگور تو ادامش جلوگیری کنم مخصوصا اکشن فیگور ارباب حلقه ها که لینکش هم هست😁

۱: سرزمین میانه در حال نابودی:
توی فیلم وقتی گندالف میاد پیش فرودو و اتفاقاب بیلبو و حلقه شروع میشه انگار همه چی خوش و خرم داره میگذره و همه تو آرامش هستن ولی در واقع اینطور نیست و توی کتاب ارباب حلقه ها سرزمین میانه توی هرج و مرج بوده و همه جا اوضاع قاراش میش بوده خیلی تفاوت بزرگی نیست چون اوضاع سریع قاراش میش میشه ولی خب در کل 😁.

۲: تمرکز روی داستان تا شخصیت های داستان
 توی کتاب های ارباب حلقه ها تمرکز تالکین بیشتر رو اصل ماجرا بوده تا شخصیت پردازی کاراکتر ها ، مثلا شخصیت آراگورن اصلا مثل فیلم نیست و از اول دنبال پادشاهی هست و میدونه دنبال چیه میره و به دستش میاره خیلی پیش زمینه نداره ( دقت کنید توی فیلم آراگورن خیلی به خودش امید نداره و حتی نمیخواد پادشاه بشه ولی یه جورایی مجبورش میکنن ) یا حتی فرودو هم خیلی کلی راجع بهش صحبت میشه و میره کارشو انجام میده ، بیشتر میشه گفت تالکین یه سری زبان خلق کرده و حالا برای اون زبان ها یک داستان شاهکار نوشته.

۳: مذهب !
تالکین خیلی مذهبی بود!
کسانی که کارای تالکین رو دنبال کردن مبدونن که تالکین به شدت مذهبی و کاتولیک بوده حتی از اشاراتی که توی کتاب هاش کرده میشه متوجه شد و کاراکتر های آراگورن ، گندالف و فرودو خیلی شبیه به مسیح طراحی شدن که توی فیلم اصلا بهش اشاره نمیشه و یه جورایی ما دنیایی رو میبینیم که همه کافر هستن و اصلا اسمی از خدا برده نمیشه.

۴:چشم سائورون
چشم سائورون تو کتاب نبود !
از این جای لیست به بعد جالب تر میشه😎 چشم سائورون کاملا زاییده ذهن پیتر جکسون بوده و اصلا تو کتاب نیست ! حتی تو کتاب چندین بار اشاره میشه که سائورون جسمش هست و فقط به حلقه برای رسیدن به قدرت کامل احتیاج داره حتی پیتر جکسون هم اشاره ای به این موضوع داره و موقع اولین فیلم برداری از فیلم در آخرین نبرد جلوی Black Gate آراگورن با جسم سائورون میجنگه که بعدا این رو حذف کردن و بجاش اون تروله عزیز و دوست داشتنی رو گذاشتن😁.

۵: هابیت پنجم !!
Fredegar “Fatty” Bolger خیلی کوتاه تو فیلم هست !
این یکی رو مطمئنم خیلی هاتون نمیدونستید که توی هابیت های یاران حلقه یکی دیگه هم هست به نام Fredegar “Fatty” Bolger که میمونه تو شایر و خودشو جای فرودو جا میزنه که کسی به رفتن فرودو شک نکنه و در ضمن نقش بزرگی رو تو دفاع از شایر ایفا میکنه 😎 الان تعجب کردین نه ؟ دفاع از شایر چیه؟ لیست رو ادامه بدید پایین تر میگم.

۶: لگولاس
اینو خیلی سریع بگم و برم ، باورتون میشه موهای طلایی لگولاس ساخته ذهنه پیتر جکسونه و توی کتاب اصلا بهش اشاره نشده؟ و توی خرید اکشن فیگور ارباب حلقه ها تاثیر گذاشته.

۷: نبرد وارگ ها
توی ارباب حلقه ها : دو برج صحنه ای که وارگ ها به مهاجرین روهان حمله میکنن و آراگورن از دره پرت میشه پایین و تقریبا میمیره اصلا تو کتاب نیست ! بلکه صرفا زاییده ذهن پیتر جکسونه عزیزه و به نظرم یکی از بهترین صحنه هایی بوده که به فیلم اضافه کردن و خیلی صحنه جذابی بود و برای من که اول فیلم رو دیدم بعد کتاب رو خوندم واقعا هیجانی بود و با خودم گفتم آراگورن مرد جدی ، ولی خب اون شیری نیست که با این دادا بلرزه 😎.

۸: گلورفیندل
بهله یکی از کاراکتر های فوق مهمی که پیتر جکسون کلا دکمش رو زد 😂 و فقط تو یه سکانس در کنار بانو گلدریل میشه دیدش ، گلورفیندل خیلییییی قدیمیه و فوق العاده قدرتمنده و توی First Age کشته میشه ولی بعدا توسط والار زنده میشه و  به عنوان سفیر به زندگیش ادامه میده و بعدا به سرزمین میانه فرستاده میشه و توسط لرد الراند میره به کمک فرودو و یارانش که اونارو از دست نازگول ها نجات بده الان با خودتون میگید چی کجا چیشد 😂 توی فیلم به شخصیت آرون خیلی بها داده شد ولی توی کتاب اینطور نبود ، توی کتاب اون شخصی که با اسب سفیدش به کمک فرودو و یارانش میره کسی نیست جز گلورفیندل ! البته باز هم اینجا مثل فیلم نیست و فرودو خودش سوار است گلورفیندل که اسمش Asfaloth میشه و از دست نازگول ها فرار میکنه.

۹: نبرد هلمز دیپ !
میتونم به جرعت بگم که بهترین تغییری که پیتر جکسون داده همینه ! توی کتاب نبرد هلمز دیپ battle of the hornburg نام داره و ۲۰۰۰ نفر از افراد روهان جلوی لشگر اوروک های های ( های های 😂) سارومان مقاومت میکنن و خیلی حماسی و باشکوهه ولییییییییی اماااااااااا توی فیلم پیتر جکسون ۲۰۰۰ نفر رو تبدیل کرد به ۳۰۰ نفر که خب نمیدونم حالا چرا ۳۰۰ نفر ولی یه گروه ( ارتش کوچیک میشه گفت) از الف ها از طرف لرد الراند میان به کمکشون که به نظرم فوق العاده بوووووود یعنی با این تغییر شدت حماسی بودن این صحنه رسما ده برابر شد و میشه گفت به بزرگترین نبرد تاریخ سینما تبدیل شد ( البته از نظر من) و باید تو مقاله تفاوت های کتاب و فیلم ارباب حلقه ها راجع بهش صحبت میشد.

۱۰: مری و پیپین!
توی فیلم ما میبینم که مری و پیپین شانسی هم مسیر فرودو و سم میشن ! و حتی دوباره زورکی وارد یاران حلقه میشن ولی توی کتاب اینطوری نیست و از همون اول از شایر با فرودو و سم همراه میشن و تو ریوندل هم مثل فیلم دراماتیک نیست و همینطور که بالاتر هم اشاره کردم یکی از مهم ترین تفاوت های کتاب و فیلم ارباب حلقه ها اینه که توی کتاب های ارباب حلقه ها تمرکز تالکین بیشتر رو اصل ماجرا بوده تا شخصیت پردازی کاراکتر ها و توی فیلم ها شخصیت پردازی قوی و بهتری داره که میشه دالاران استور
کد مطلب: 67747
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام