۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۴

طرح صیانت تصویب شد

ایتنا - ​​​​​​​کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی کلیات طرح صیانت را به تصویب رساندند.
طرح صیانت تصویب شد


اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جلال رشیدی کوچی در این جلسه گفت: من نه مخالف نظام هستم و نه مخالف انقلاب از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است. عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند. این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند.

وی ادامه داد: این موضوع هم دلیل دارد برای مثال به یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.

در ادامه رضا تقی پور انوری رییس کمیسیون مشترک در پاسخ به اظهارات جلال رشیدی کوچی گفت: برگزاری جلسه امروز به یکباره نبوده است و از دو روز قبل در این خصوص نظرخواهی شد. ۱۴ نفر از اعضای کمیسیون با برگزاری این جلسه موافق بودند.

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز تخریب‌ها و تهدیدها در خصوص این طرح ادامه دارد. متاسفانه یکی از دوستان امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هم مطالبی مطرح کرده است و در رسانه‌ها گفته شد که قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تصمیم گیری شود. این در حالی است که قرار بود جلسه ۱۲:۴۵ برگزار شود نه یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای. باید توضیح داده شود این ۴۵ دقیقه از کجا آمده است.

رییس کمیسیون مشترک در پایان عنوان کرد: جرئیات طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد، برگزاری این جلسات اطلاع رسانی می شود.

در پایان نیز کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران به رای گذاشته شد و با رای مثبت ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون همراه شد.

به گزارش ایسنا، از همان ابتدای مطرح شدن این طرح انتقادات زیادی به آن وارد شد از جمله این که این طرح باعث محدودیت در کسب و کار در فضای مجازی و نقض حقوق شهروندی و حریم خصوصی می شود اما هر بار مدافعان آن اعلام می کردند که طرح تغییر کرده است. پس از مدتی نیز مرکز پژوهش‌های مجلس انتقادات اساسی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی وارد کرد. در پی افزایش انتقادها از مشخص نبودن طرح و شفاف نبودن روند بررسی آن رییس مجلس تاکید کرد که جلسات کمیسیون مشترک باید علنی برگزار شود. 

با رسیدن فصل بودجه پیش بینی این بود که رسیدگی به این طرح به بعد از مشخص شدن تکلیف بودجه موکول شود.
کد مطلب: 67745
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«من نه مخالف نظام هستم و نه مخالف انقلاب از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است. عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند»
«این که این طرح باعث محدودیت در کسب و کار در فضای مجازی و نقض حقوق شهروندی و حریم خصوصی می شود »
انگاری عده ای قلیل با تمام قوا تلاش در تولید نارضایتی عمومی دارند! از تهدید ابایی ندارند ! به عبارتی خود را برتر از اکثریت می دانند ! اما برادران و عزیزان ، به گمانم این دلسوزان بسیار جوانتر از آن هستند که خاطرات انقلاب را بیاد داشته باشند ، شعاری که همه بیاد دارند و شاید یادآوری آن لازم باشد ، در آنزمان بیشترین و شاید یگانه علت حرکات مردمی به دلیل تصمیم گیری های مختلف بدون مشارکت مردم بود ، و همانها که رفتند به نوعی مردم را رعیت خود می پنداشتند ، هر تصمیمی که می خواستند ، اتخاذ کرده و حکم به اجرا می دادند! عزیزان بیاد داشته باشید که اگر خرد جمعی نبود ، ما هشت سال جنگ را بخوبی سپری نمی کردیم ، و این سالهای پر مشقت را به راحتی متحمل نمی شدیم ، همه اینها حاصل اجماع نظر و عقیده بوده ، حال مشخص نیست که این برادران با اتکا به کدام تجربه این چنین با تهدید اعمال نظر می کنند! و یا شاید به نوعی به دلیل کمبود تجربه و آگاهی کامل از روزگار فعلی با چنین روشی طرح ها را به پیش می برند ، گاه برخی رفتارها و کلام های نهی از منکر ، به نوعی ماهیت امر به منکر پیدا می کند ، و در نهایت امید که تصمیمات درست باشد و منطبق و موافق روزگار و هر آنچه خیر است پیش روی همه قرار بگیرد و حاصل تصمیمات منجر به خیر و آرامش شود. انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
«در پایان نیز کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران به رای گذاشته شد و با رای مثبت ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون همراه شد.»
بیاد دارم گاه پدربزرگم از قدیما می گفت و از نابسامانی های دوران خودش ، می گفت آنزمان احزاب مختلف یک شبه و قارچ گونه سر در می آودند و هر کدام سعی در کشاندن مردم به سمت خود بود ، البته بسیاری موفق نشدند و به کتاب های تاریخ پیوستند ، اما همیشه می گفت ، در آنزمان با وجود اینکه ارتباطات رسانه ای مانند امروز گسترده نبود ، ولی مردم بسیار هوشیار بودند ، یکی از گفتارها این بود که بین مردم بسیار رواج داشت ، و آن اینکه همیشه می گفتند : « با طناب پوسیده کمونیست ها درون چاه نروید» البته این گفته شاید مصداق امروز نباشد ، اما برادران و عزیزان با هر طناب پوسیده ای نباید درون چاه رفت ، براستی این برادران و عزیزان هیجده تنی با اتکا به کدام تفکر و شناختی این چنین بدون توجه به سایر نظرات چنین تصمیم گرفته اند؟ به هر حال امید که هر چه هست ختم به خیر شود . انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
طرح صیانت هر چه هست ، ساماندهی هر فضایی و اعمال قانونمندی مثبت و منطقی است ، اما محروم سازی از حقوق افراد در دسترسی به منابع مختلف علوم و آگاهی داخل و خارج موضوع نگرانی عموم مردم است . شاید گنگ بودن اطلاع رسانی در مورد این طرح و تعجیل تصویب بدون انتشار عمومی به نارضایتی و تردید دامن زده ، به هر حال هر چیزی حتی مفید اگر در شرایط و زمان درست اعمال نشود ، تبدیل به ضرر و زیان خواهد شد. اما این برادران بزرگوار و گرامی چرا با لجاجت بر مصوبه ای گنگ بدون اطلاع رسانی عمومی پافشاری دارند؟ امید که منطق و خرد جمعی حکمیت پیدا کرده و هرتصمیمی ختم به خیر شود.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
گاه طرح ها و پیشنهاداتی از سوی عده ای مطرح شده و خواهان تصویب میشوند که در اذهان این شبهه را بوجود می آورد که انگاری برخی رفقا ، برادر شده اند!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام