۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۷

وزیر ارتباطات: دولت به دنبال مسدودسازی اینترنت نیست

ایتنا - زارع‌پور: دولت سیزدهم به هیچ وجه دنبال اعمال محدودیت، مسدود کردن اینترنت و اجرای طرح‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، نیست.
وزیر ارتباطات: دولت به دنبال مسدودسازی اینترنت نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت سیزدهم به‌دنبال اعمال محدودیت و مسدود کردن اینترنت نیست، گفت: البته فضای مجازی تهدیداتی هم دارد که قانون‌گذار باید برای آن چارچوب تعیین کند و ما هم در چارچوبی که قانون‌گذار تعیین می‌کند، امور را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع‌پور در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده، با بیان اینکه باور داریم که فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند ممکلت را نجات دهد و بستر همه اینها یک شبکه پرسرعت است، اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که یک شبکه پرسرعت و باکیفیت برای مردم ایجاد کنیم، اصلا یکی از بال‌های شبکه ملی اطلاعات همین است.

وی ادامه داد: روند ما خیلی تغییر ویژه‌ای نکرده اما در حوزه ارتباطات ثابت مشکل جدی داریم، شبکه انتقال شرکت مخابرات ایران که توسعه‌دهنده است و ۷۰ درصد ترافیک اپراتورهای سیار، ایرانسل، همراه اول، رایتل و خود مخابرات را تامین می‌کند، به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در ۱۰ سال گذشته اشباع شده و ما داریم به‌سرعت شرایطی را فراهم کنیم که بخشی از مشکلات حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است، دولت سیزدهم به هیچ وجه دنبال اعمال محدودیت، مسدود کردن اینترنت و اجرای طرح‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، نیست. نگاه ما کاملا فرصت‌محور است، البته فضای مجازی تهدیداتی هم دارد که قانون‌گذار باید برای آن چارچوب تعیین کند و ما هم در چارچوبی که قانون‌گذار تعیین می‌کند، امور را دنبال می‌کنیم.

زارع‌پور ادامه داد: تا الان در دولت سیزدهم هیچ طرحی مبنی بر محدودیت و مسدودسازی مطرح نشده و ما کاملا در مسیر توسعه یک شبکه پرسرعت و پایدار در کشور قدم برمی‌داریم. مشکلات این چند وقت اخیر هم به لطف الهی حل می‌شود و مردم از پلتفرم‌ها و ابزارهایی که زندگی، آموزش و کسب‌وکارشان به آنها گره خورده با خیال راحت‌تر و با سرعت بیشتری استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، اظهارات زارع‌پور در حالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته، اعتراضات بسیاری در خصوص سرعت اینترنت مطرح شده، در عین حال برخی از کاربران اینترنتی معتقدند مشکل کیفیت و سرعت اینترنت، با طرح موسوم به صیانت که از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح شده و نمایندگان مجلس در حال بررسی آن هستند، مرتبط است.
کد مطلب: 67727
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«دولت سیزدهم به هیچ وجه دنبال اعمال محدودیت، مسدود کردن اینترنت و اجرای طرح‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، نیست.»
برادر بزرگوار و گرامی ، از قدیم گفتن ، دوصد گفتار چو نیم کردار نیست . فیلتر کردن و مسدود کردن اینترنت و یا هر اسمی که دارد ، کاربران این روزها با افت شدید سرعت اینترنت روبرو هستند ، همین وب سایت به سختی قابل دسترس شده ، کلاس های آموزش آنلاین دانشجویی اصولا قابل استفاده نیست ، امور بانکی و نقل انتقال پول ، دریافت پیامک رمرز پویا ، پرداخت قبوض با اینترنت که به شدت اعصاب خورد کن شده ، اغلب اپ های فروشگله های اینترنتی مشهور به سختی قابل استفاده هستند و..... و همه اینها به علت سرعت بسیار کند اینترنت است ، به عبارتی صد رحمت به مودم های دایال آپ سابق ، اگر اینها محدودیت اینترنت نیست ، پس چه نامی باید بکار برد ؟
شما لطف و محبت دارید که می گویید ، اما آنچه همه کاربران در عمل مشاهده می کنند ، خلاف آنچه هست که میشنوند ، حتی اساتید دانشگاه ها هم در مورد کندی شدید اینترنت گلایه دارند ، و همه اینها نشان دهنده چیست ؟ رشد سرعت و دسترسی به اینترنت یا محدویت اینترنت؟
به هر حال موضوع هرچه هست ، شما به عنوان یک مدیریت کلان ، بدون شک از آن مطلعید ، و در نهایت امید که هر چه خیر و درست و منطقی ست پیش روی همه قرار بگیرد ، تا که خدای ناکرده ، این تضادها عامل بدبینی و عدم اعتماد ها نشود ، چرا که پل اعتماد اگر تخریب شود ، ساختنش بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. انشااله آنچه خیر است نصیب همه شود.انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
برادر وعده که می دهید ، خوش قول باشید و به وعده ها عمل کنید ، که موجب دوستی اعتماد می شود ، شما جوان و پرشور هستید ، اما اگر نگاهی گذرا به تاریخ این دیار بیاندازید ، متوجه خواهید شد که این دیار بسیار متفاوت است با خیلی از سرزمین ها ، این مردم نجیب و شریف بسیار صبورند ، دشواری های بسیاری را متحمل می شوند ، بجز بد قولی و بد عهدی . انشااله که اینطور نباشد.انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام