۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴

چرا هکرها به ما حمله می‌کنند؟

ایتنا - هکرها بدون دلیلبه سیستم‌ها حمله نمی‌کنند. دلایل مخصوص به خودشان را دارند! گاهی از سر تفریح و سرگرمی و گاهی هم برای سرقت اطلاعات و پول شما!
چرا هکرها به ما حمله می‌کنند؟

هنگامی که هکری یک سیستم کامپیوتری یا شبکه را هک می‌کند، معمولا برای یکی از این سه دلیل اصلی است: 1. هک کردن برای سرگرمی 2.هک کردن برای سرقت 3.هک کردن برای ایجاد اختلال. 

هک کردن برای سرگرمی
برخی از هکرها تلاش خود را روی رایانه‌ها، سرورها یا سیستم‌های شبکه برای لذت شخصی انجام می‌دهند. برخی دیگر نیز ممکن است احساس کنند که باید چیزی را به همسالان یا دوستان خود ثابت کنند و فقط برای چالش مد نظر چیزی را هک می‌کنند. 

هک کردن برای سرقت
یکی دیگر از دلایل هک کردن یک سیستم، سرقت اطلاعات یا پول است. بخش بزرگی از تلاش‌های هک کردن در این دسته می‌باشد. بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اهداف مشترک برای شغل هکری هستند، اما گاهی اوقات شرکت‌های کوچکتر و یا حتی کامپیوتر فرد خاص نیز مورد هدف قرار می‌گیرند.

هک کردن برای ایجاد اختلال
همچنین برخی از هکرها، شامل گروه‌های هک وجود دارند که یک شرکت را هدف قرار می‌دهند تا کسب و کار آن شرکت را مختل کنند، هرج و مرج ایجاد کنند و مزاحم باشند. این گروه‌ها اغلب سعی می‌کنند بیانیه‌ای را برای نشان دادن کاستی‌های امنیتی، یا نشان دادن مخالفت عمومی برای کسب و کار با هک کردن خود بیان کنند. نمونه‌هایی از گروه‌های هک که سرفصل‌ها را ساخته‌اند، Anonymous (ناشناس‌ها) و LulzSec (گروه‌های هکری کلاه سیاه‌) هستند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
 
کد مطلب: 67726
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
علت دیگر مریض روانی هستند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام