۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۳۰

بهبود قابلیت‌ها جستجو و فیلتر محتوای نرم‌افزار گوگل درایو

ایتنا- ساختار جدید خدماتی گوگل درایو به نحوی طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند اطلاعات و محتوای مورد نیاز خود را در محیط کاری ابری خود راحت‌تر پیدا کنند.
بهبود قابلیت‌ها جستجو و فیلتر محتوای نرم‌افزار گوگل درایو
ساختار جدید خدماتی گوگل درایو به نحوی طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند اطلاعات و محتوای مورد نیاز خود را در محیط کاری ابری خود راحت‌تر پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این طرح جدید که با نام تراشه جستجو نامیده می‌شود، با هدف یافتن راحت‌تر فایل‌هایی که در انباره اطلاعاتی ابری کاربران دارند طراحی شده است.
 
این ویژگی جدید در سال گذشته میلادی برای نخستین بار در قالب یک نسخه بتا عرضه شد که موجب می‌شد تا بتواند نتیجه جستجو را بر اساس ساختارهایی مانند نوع فایل، تاریخ آخرین تغییرات، لوکیشن، افراد فعال در این پروژه و چندین و چند پارامتر دیگر بهینه‌سازی کرد.
 
 
 
استفاده از این قابلیت جدید بسیار آسان خواهد بود و بر اساس گفته گوگل، این قابلیت قرار است درست مثل یک جستجوی عادی عمل کند و شما تمامی تراشه‌های تفکیک ساختار جستجو را در قالب منوهای بازشونده در یک فهرست مشاهده خواهید کرد.
 
شش منوی یاد شده به ترتیب شامل موارد زیر خواهند بود.  موقعیت قرارگیری فایل (Location)، نوع فایل (File Type)، افراد فعال (People)،تاریخ آخرین تغییر (Last Modified) و در نهایت عنوان (Title) خواهند بود.
 
همچنین می‌توان بر اساس این فیلترها، محدوده تاریخی جستجو را نیز مشخص کرد که این امر موجب می‌شود تا به راحتی بتوان تنها فایل‌های 7 روز یا 30 روز اخیر را مورد بررسی قرار داد.
 
گوگل درایو در حال حاضر این قابلیت‌های جدید را به کاربران عرضه کرده است ولی این قابلیت‌ها در پشت یک زیرمنو در سمت راستی ترین آیکن موجود در نوار جستجو پینهان شده‌اند که با کلیک کردن روی آن می‌توانید به این قابلیت‌‌ها دسترسی پیدا کنید.
 
کد مطلب: 67701
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام