۰
plusresetminus
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۲۲
برنامه ویژه گوگل برای یافتن راهی جهت بهبود خدمات:

بهینه سازی خدمت رسانی به کاربران اندروید بدون ردیابی آنها

ایتنا- در حالی که اپل در حال به پیش بردن برنامه‌های ضد ریابی برای سیستم عامل Ios است، شرکت گوگل نیز بر روی بهینه‌سازی ساختار سندباکس حریم شخصی خود برای سرویس‌های تحت وب است.
بهینه سازی خدمت رسانی به کاربران اندروید بدون ردیابی آنها
در حالی که اپل در حال به پیش بردن برنامه‌های ضد ریابی برای سیستم عامل Ios است، شرکت گوگل نیز بر روی بهینه‌سازی ساختار سندباکس حریم شخصی خود برای سرویس‌های تحت وب است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این فرایند به این معنی خواهد بود که سرویس‌هایی که قرار است تبلیغات و فعالیت‌های کاری مرتبط با گوگل را انجام بدهند، بدون استفاده از کوکی‌های سوم شخص به امکان انجام این کار مجهز گردند.
 
بر اساس همین رویکرد نیز نوبت به سیستم عامل همراه محبوب گوگل یعنی اندروید رسیده است و گوگل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است که یک طرح چند ساله برای ایجاد یک سندباکس حریم شخصی در اندروید را شروع کرده است که هدف آن معرفی راهکارهای تبلیغات جدید و بدون نیاز به رخنه به حریم شخصی هستند.
 
ساختار حریم شخصی ارائه شده توسط این شرکت در این مرحله در حال حاضر یک سری از طرح‌های پیشنهادی است که قرار است در آینده تبدیل به استانداردهایی شوند که گوگل به شدت امیدوار است تا تبدیل به استانداردهای فناوری در سطح صنایع شوند.
 
 
 
سال گذشته بود که یکی از اصلی‌ترین رویکردهای شرکت گوگل مربوط به قوانین فدرال FLoC بود که به گوگل اجازه می‌داد تا کاربرانی که سابقه مشابه جستجوی اینترنت دارند را  در گروه‌های مختلف قرار بدهند.
 
با این حال موارد انجام شده برای سال جاری کاملا متفاوت شده و بر اساس آن شرکت گوگل قرار است تا رویکرد حمایت از ساختار حریم شخصی را به عنوان اصلی‌ترین رویکرد خود برای انجام در نظر بگیرد.
 
نکته جالب این بود که گوگل در طی این بیانیه به صورت غیرمستقیم به رقیب خود اپل و رویکرد آن‌ها نیز اشاره کرد و گفت: «ما می‌خواهیم به پشتیبانی از ساختار فعلی تبیلعات برای حداقل دو سال آینده ادامه بدهیم و سپس قصد داریم تا یک هشدار مناسب پیش از تغییر را به کاربران ارائه کنیم.»
 
به این ترتیب گوگل با رویکرد تحکیمی اپل و اعمال ناگهانی تغییرات روبرو شده و انتقاداتی نسبت به این موضوع مطرح کرده است که نشان دهنده این است که گوگل به کاربران خود نیز احترام خواهد گذاشت.
کد مطلب: 67699
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام