کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فکس اینترنتی چیست و چه طور کار می‌کند؟

30 بهمن 1400 ساعت 11:33

ارسال فکس آنلاین راه حلی ایمن و قابل اعتماد برای رد و بدل اسناد در فضای دیجیتال است و امکان ذخیره سازی اسناد در فضای امن ابری و دسترسی در هر زمان و مکان را برای کاربر فراهم می‌کند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



فکس اینترنتی (که به عنوان فکس آنلاین و فکس ابری هم شناخته می‌شود) یک تکنولوژی است که از پروتکل اینترنت (IP) برای ارسال و دریافت فکس آنلاین استفاده می‌کند. به جای استفاده از ماشین فکس یا سرورهای فکس، که نیاز به تلفن ثابت و شبکه دارند، فکس آنلاین از آی پی برای مخابره کردن و دسترسی کاربران به فکس‌هایشان از هر دستگاهی استفاده می‌کند.
فکس وب، فکس موبایل، فکس ایمیل و فکس API از روش‌های مختلف استفاده از فکس برای ارسال و دریافت اسناد در بستر آنلاین است. بسته به ارائه دهنده‌ی سرویس فکس آنلاینی که انتخاب کردید، ممکن است بعضی یا همه‌ی این سرویس‌ها و ابزارها را در اختیار داشته باشید.
 

با دستگاه فکس قدیمی خداحافظی کنید
 

همان طور که پیش‌تر اشاره کردم، ماشین‌های فکس سنتی از شبکه تلفن برای برقراری رابطه بین دو دستگاه فکس به منظور انتقال اسناد و کپی‌ها به صورت پالس استفاده می‌کنند. برای ارسال و دریافت فکس از طریق روش قدیمی مورد استفاده در مدرسه‌ها،  به یک دستگاه فکس (به همراه جوهر و کاغذ)، خط تلفن ثابت، مکانی برای قرارگیری دستگاه و انرژی و زمان اضافه برای تنظیم دستگاه احتیاج خواهید داشت. زمانی که فکس را دریافت می‌کنید باید در کنار دستگاه قرار گرفته باشید و از آن مهم‌تر نمی‌توانید انتخاب کنید کدام سند پرینت گرفته شود و کدام نیاز به پرینت ندارد.
 
برخی از معایب استفاده از دستگاه فکس سنتی:
1. نیاز به خط تلفن ثابت
2. عدم ارسال و دریافت چند فکس به طور همزمان
3. دسترسی آسانی ندارند
4. به راحتی جا به جا نمی‌شوند
5. ایمن نیستند
6. ارسال فکس بین المللی هزینه‌ای جداگانه دارد
7. آسیب به محیط زیست (مصرف کاغذ)
 
با روش فکس آنلاین آشنا شوید
اگر ارسال و دریافت فکس بخش اجنتاب ناپذیری از کسب و کار شما است و از دستگاه فکس قدیمی یا سرور فکس خسته شده‌اید، فکس آنلاین راه حل مشکل شماست که بهره وری را افزایش می‌دهد و زمان و پول زیادی هم ذخیره می‌شود.
 
با سرویس فکس ابری، قادر خواهید بود فکس‌ها را در هر کجا که هستید، هر زمان که بخواهید و از هر دستگاهی که دارید ارسال و دریافت کنید. نیازی نیست مثل گذشته دیگر نگران از دست دادن فکس‌های مهم باشید، از شر صدای بوق مشغول خطوط خلاص می‌شوید ، هزینه‌ی اضافه برای فکس‌های بین المللی پرداخت نمی‌کنید، هزینه‌ی تعمیر و نگهداری دستگاه فکس را تقبل نمی‌کنید، فکس‌ها را دسته بندی می‌کنید، به شرکت دوست‌دار محیط زیست تبدیل می‌شوید و دیگر با مسائل و مشکلاتی که با دستگاه فکس قدیمی داشتید دست و پنجه نرم نمی‌کنید. پس با وجود این همه مشکلات در ارسال فکس به وسیله‌ی دستگاه فکس و تجربه راحتی که ارسال فکس اینترنتی در اختیارتان قرار می‌دهد از این فرصت استفاده کنید و در عرض 5 دقیقه سرویس فکس اینترنتی دفترشما را برای کسب و کارتان خریداری کنید. اگر قصد خرید سرویس سالیانه برای سال پیش رو یعنی 1401 را دارید از کد تخفیف fax20 بهره مند شوید و 20 درصد تخفیف هم هدیه بگیرید.
 
برخی از مزایای سرویس فکس آنلاین:
1. زمان و پول زیادی ذخیره می‌شود
2. اسناد را دسته بندی می‌کنید و همیشه در دسترس دارید
3. از هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود قابلیت ارسال و دریافت فکس وجود دارد
4. می‌توانید اسناد را به صورت الکترونیکی امضا کنید و دوباره فکسشان کنید
5. راه اندازی و استفاده از آن بسیار آسان است
6. از پروتکل‌های امنیتی بالایی استفاده می‌شود
7. شماره فکس خود را می‌توانید از شهر تهران با پیش شمارهای 2،7 یا 9 و شماره‌ی دلخواه انتخاب کنید
 
ویژگی‌های اصلی سرویس فکس اینترنتی در یک نگاه
بسته به ارائه کننده‌ی سرویس فکسی که انتخاب کردید، ممکن است از ویژگی‌ها و سرویس‌های مختلف بهره مند شوید. اما به طور کلی، برخی ویژگی‌های مهمی در سرویس فکس ابری وجود دارد و زمانی که می‌خواهید سرویس دهنده خود را انتخاب کنید باید اطمینان حاصل کنید ویژگی‌های مورد نیاز شما را ارائه می‌دهند.
 
برخی از این ویژگی‌ها:
1. انتقال سریع و با کیفیت بالا
2. ایمن و قابل اطمینان بودن
3. قابل دسترسی در وب، کامپیوتر، اندروید و دستگاه‌های IOS
4. رابط کاربری راحت
5. فضای ابری
6. امضای الکترونیکی
7. اسکنر داخلی برای اسکن اسناد
8. قابلیت ارسال فکس به شماره‌های داخلی
9. امکان ارسال فکس به دستگاه‌های فکس
10. تنظیم زمان تحویل فکس به دریافت کننده
11. ارسال فکس همزمان به چند مخاطب
 
راه‌های مختلف رد و بدل فکس با فکس اینترنتی
به خاطر داشته باشید، برای ارسال و دریافت فکس از طریق فکس مبتنی بر ابر، یا ارسال کننده یا دریافت کننده و یا هر دوی آن‌ها باید سرویس فکس ابری خریداری کرده باشند و در این صورت با اشتراک خریداری شده به راحتی می‌شود اسناد را به دستگاه فکس یا سرور فکس ارسال کرد.
 
فکس وب:
برای این روش، از یک کامپیوتر یا اپلیکیشن مبتی بر وب برای رد و بدل فکس استفاده می‌شود. همه‌ی اسناد در فضای ابری ذخیره می‌شود و فقط کافی است شما یک کامپیوتر یا لپ تاپ که به اینترنت متصل باشد برای دسترسی به فکس‌ها در اختیار داشته باشید. معمولا، از طریق پوش نوتیفیکیشن مرورگر یا ایمیل از فکس جدید مطلع می‌شوید.
 
فکس موبایل:
 

تلفن همراه و تبلت اندروید یا آی او اس شما به یک دستگاه فکس کامل تبدیل می‌شود، و حتی می‌توان از دوربین گوشی برای اسکن اسناد فیزیکی و ارسال آنان از طریق فکس استفاده کرد.
 
 
فکس ایمیل:
در این روش، ارسال فکس به آسانی ارسال یک ایمیل است. شما از طریق هر سرویس ایمیلی اعم از جی میل، یاهو و ... قادر به ارسال فکس به دستگاه ماشین یا فکس‌های آنلاین هستید. از طرفی دیگر، به فکس‌های دریافت شده در ایمیل‎ خود دسترسی دارید.
 
فکس API:
این سرویس وب قابل برنامه نویسی امکان انجام تمام فعالیت‌های ارسال و دریافت فکس را به طور مجازی از اپلیکیشن، نرم افزار یا سیستم را دارد.
 
کلام آخر
در حالی که ارسال فکس یک روش منقضی شده و عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اکثر وکلا، شرکت‌های بیمه، سازمان‌های بهداشتی و درمانی و ارگان‌های دولتی هنوز برای ارسال و دریافت اسناد از فکس استفاده می‌کنند. از آنجایی که دستگاه‌های فکس دسترسی راحتی ندارد ولی مردم هنوز به فکس نیاز دارند. اینجاست که فکس اینترنتی برای آسان‌تر کردن فرآیند فکس پدید آمد و فکس را به تجربه‌ای خوشایندتر و کارآمدتر تبدیل کرد. ارسال فکس آنلاین راه حلی ایمن و قابل اعتماد برای رد و بدل اسناد در فضای دیجیتال است و امکان ذخیره سازی اسناد در فضای امن ابری و دسترسی در هر زمان و مکان را برای کاربر فراهم می‌کند.
 


کد مطلب: 67695

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67695/فکس-اینترنتی-چیست-طور-کار-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir