۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰

شرکت ایمپلنت مغزی ایلان ماسک اتهام بدرفتاری با حیوانات را رد کرد

ایتنا - در سال گذشته، نورالینک یک میمون به نام پاگر را در ویواریوم خودش با یک ایمپلنت نورالینک نشان داد در حالی که با استفاده از جویستیک مشغول انجام بازی ویدئویی Pong بود.
شرکت ایمپلنت مغزی ایلان ماسک اتهام بدرفتاری با حیوانات را رد کرد
نورالینک (Neuralink)، شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) که به تحقیقات درباره ایمپلنت‌های رابط مغز با ماشین می‌پردازد، در بیانیه‌ای به اتهامات رفتار سنگدلانه در آزمایش‌هایش پاسخ داده است
 
به گزارش ایتنا و به نقل از زددی‌نت، نورالینک در یک پست بلاگ خود گفت که «متعهد به کار با حیوانات به انسانی‌ترین و اخلاقی‌ترین شکل ممکن است». این شرکت همچنین یک جدول زمانی از فعالیت‌هایش در زمینه آزمایش بر روی حیوانات از سال 2017 را ارائه کرد، که در آن یک همکاری 2 و نیم ساله با دانشگاه کالیفرنیا در شهر دیویس، و از سال 2020، زمانی که این شرکت زیست‌دان (ویواریوم) اختصاصی خودش را افتتاح کرد، در آن تحت پوشش قرار گرفته است.
 
نورالینک به اتهامات مطرح شده توسط کمیته پزشکان برای پزشکی مسئولانه (PCRM) پاسخ داده است؛ این کمیته از بابت ادعای نقض قانون فدرال رفاه حیوانات به وزارت کشاورزی آمریکا شکوائیه‌ای ارسال کرده بود. PCRM مدعیست که نورالینک و لابراتوار شریک آن، UC Davis، آزمایش‌های مرگبار و بیرحمانه‌ای را بر روی 23 میمون انجام داده بودند.
 

این کمیته غیرانتقاعی پزشکان مخالف استفاده از حیوانات در تحقیقات پزشکی است. بنا بر اعلام PCRM، نورالینک 1.4 میلیون دلار به یو‌اس دیویس برای انجام آزمایش‌ها بر روی میمون‌ها پرداخته است.
 
در ماه دسامبر، ماسک، که در سال 2016 نورالینک را تاسیس کرد، گفت که امیدوار است نورالینک بتواند آزمایش رابط مغز-کامپیوتر را بر روی انسان‌ها در سال 2022 آغاز کند؛ وی قبلا ابراز امیدواری کرده بود که آزمایش انسانی در سال 2020 آغاز شود. در سال گذشته، نورالینک یک میمون به نام پاگر را در ویواریوم خودش با یک ایمپلنت نورالینک نشان داد در حالی که با استفاده از جویستیک مشغول انجام بازی ویدئویی Pong بود.
 
نشریه بیزینس اینسایدر در ماه دسمابر از ماسک نقل قول کرده بود که: »نورالینک در میمون‌ها خوب کار می‌کند، و ما در حال انجام آزمایش‌های بسیاری هستیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که این ابزار ایمن و قابل اتکا است، و دستگاه نورالینک به شکلی ایمن قابل برداشتن است».
کد مطلب: 67680
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام