کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات از تست سرعت یک گیگابایتی بر بستر فیبر نوری خبر داد

26 بهمن 1400 ساعت 22:16

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تست سرعت نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه در مراسم واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، گفت: مردم می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند.




رونمایی از طرح ملّی توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، روز گذشته با افتتاح ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری پرسرعت، آغاز شد. به گفته مسوولان وزارت ارتباطات، فیبر نوری باید به ۲۰ میلیون خانه و محل کسب و کار برسد و شبکه پایدار، پرسرعت و ایمن را تامین کند و با اجرای تدریجی این پروژه، مردم سرعت‌های چند ۱۰ و بلکه صدمگابیت‌برثانیه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار تصویر زیر، در اینستاگرام نوشت: دیروز در مراسم آغاز واگذاری پورت‌های پرسرعت فیبر نوری، در دو شهر مقدس مشهد و قم، تست سرعت انجام شد که در مشهد نتیجه بیش از ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه و در قم نزدیک به یک گیگابیت‌برثانیه بود که مایه خوشحالی است.
 


وی با بیان اینکه با فیبر نوری دیگر محدودیت سرعت مفهوم نخواهد داشت و بستر شبکه برای انواع خدمات مورد نیاز مردم آماده خواهد شد، افزود: هرچند در ارتباطات همراه وضعیت به نسبت بهتری داریم اما در ارتباطات ثابت عقبیم که به فضل خداوند و با تلاش خانواده بزرگ ارتباطات کشور به سرعت جبران می‌کنیم و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت مبتنی بر فیبر نوری در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:‌ به زودی کار اجرایی فیبر نوری خانگی در همه شهرها آغاز می شود. یا علی مدد گفته‌ایم و با سرعت به سوی یک شبکه پرسرعت و باکیفیت حرکت می‌کنیم. هموطنان عزیز می‌توانند پیشرفت این پروژه و وضعیت آن در استان خود را از طریق سایت www.iranfttx.ir دنبال کنند و در آینده می‌توانند با وارد کردن کد پستی محل سکونت خود، از زمان تقریبی فعال شدن این پروژه در محله خود مطلع شوند.


کد مطلب: 67672

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67672/وزیر-ارتباطات-تست-سرعت-یک-گیگابایتی-بستر-فیبر-نوری-خبر

ايتنا
  https://www.itna.ir