کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خروج اینستاگرام و فیس‌بوک از اروپا؛ شایعه یا حقیقت؟

20 بهمن 1400 ساعت 12:18

ایتنا - شرکت مِتا پلتفرمز گزارش بعضی رسانه‌ها که مدعی شده بودند این شرکت تهدید کرده است فیس بوک و اینستاگرام را از اروپا خارج می کند را تکذیب کرد.



شرکت مِتا پلتفرمز در یک پست بلاگ اعلام کرد مِتا به هیچ وجه تمایلی برای خروج از اروپا ندارد. پیشتر بعضی از رسانه ها با انتشار گزارش‌هایی مدعی شده بودند این شرکت در بحبوحه ابهامات در خصوص این که آیا آمریکا و اتحادیه اروپا با جایگزین جدیدی برای توافقنامه حریم خصوصی ترانس آتلانتیک توافق خواهند کرد، تهدید کرده است که فیس بوک و اینستاگرام را از اروپا خارج می کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تهدیدی که مِتا انجام داد در قالب یک افشاگری در جدیدترین گزارش درآمدهای این شرکت بود که هفته گذشته منتشر شد. این شرکت در سند مذکور اعلام کرده بود اگر آمریکا و اتحادیه اروپا موفق نشوند توافق انتقال داده جدیدی را امضا کنند و این شرکت نتواند به مکانیزمهای موجود دیگر متکی باشد، در این صورت قادر نخواهد بود شماری از مهمترین محصولات و خدماتش شامل فیس بوک و اینستاگرام را در اروپا عرضه کند. این شرکت در گذشته هم تهدیدهای مشابهی را صادر کرده بود اما از فیس بوک و اینستاگرام نام نبرده بود.

در مرکز نگرانیهای مِتا از آینده اش در اروپا، توافقنامه بندر امن و سپر حریم خصوصی اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار دارند که هر دو در سالهای اخیر با مخالفت دیوان دادگستری اروپا روبرو شده اند. این مخالفت نشات گرفته از نگرانیها درباره سرنوشت اطلاعات شهروندان اتحادیه اروپا که در سرورهای واقع در آمریکا ذخیره می شوند، بوده است. همان طور که مِتا اشاره کرد، این شرکت تنها کسب و کاری نیست که با ابهامات در خصوص توافق مقامات اروپایی و آمریکایی با یک توافق جایگزین در خصوص حریم خصوصی داده روبروست و حداقل ۷۰ شرکت دیگر نگرانیهای مشابه را ابراز کرده اند.

این شرکت آمریکایی اعلام کرد می خواهیم حقوق بنیادین کاربران اتحادیه اروپا حمایت شود و اینترنت همان طور که منظور شده مطابق با قوانین قابل اجرا فعالیت کند اما محدود به مرزهای ملی نباشد.

بر اساس گزارش انگجت، به نظر می رسد قانونگذاران اروپایی از چشم انداز خروج مِتا از بازار اتحادیه اروپا استقبال می کنند. برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه در واکنش به احتمال خروج فیس بوک و اینستاگرام از اروپا گفت: می توانم تایید کنم که زندگی بدون فیس بوک خیلی خوب است و می توانیم بدون فیس بوک خیلی خوب زندگی کنیم. غولهای دیجیتالی باید درک کنند که قاره اروپا ایستادگی خواهد کرد و حاکمیت خود را اثبات می کند.


کد مطلب: 67623

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67623/خروج-اینستاگرام-فیس-بوک-اروپا-شایعه-یا-حقیقت

ايتنا
  https://www.itna.ir