کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرق دوج کوین با شیبا اینو چیست؟

20 بهمن 1400 ساعت 10:08

با وجود همه اینها باید بپذیریم که در حال حاضر این دو رمزارز جایگاه و موفقیت خوبی را در بازار کریپتو کسب کرده‌اند. دنیای ارزهای دیجیتال آزادترین بازار موجود در دنیای مالی است و همه چیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



هر دوی این رمزارزها در سال 2021 دنیای ارزهای دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار دادند. بعید است کسی در ارزهای دیجیتال فعال باشد ولی نام دوج‌کوین و داستان‌های ایلان ماسک با این ارز را نشنیده باشد. دوج‌کوین یک ارز دیجیتال با نماد سگی از نژاد شیبا اینو است و بر اساس یک شوخی ایجاد شده است. پس از موفقیت این میم کوین ارزی با نام شیبا اینو هم پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت. محبوبیت این دو ارز به‌قدری زیاد بود که ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد، دوج‌کوین ارز روی ماه است.
قبل از اینکه سرمایه زندگی‌تان را روی یک میم‌کوین و یا شت‌کوین بدون پشتوانه قرار دهید، مطمئن شوید که می‌دانید چه چیزی می‌خرید. در ادامه به بررسی تفاوت دوج‌کوین با شیبا اینو می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا ببینید سرمایه‌گذاری روی کدامشان بهتر است.
 

دوج کوین

 

معرفی دوج‌کوین به بازار کریپتو مانند یک شوخی بود اما در نهایت همه سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. این رمزارز رفتاری مانند بیت‌کوین دارد و به همین دلیل توانست توجه فعالان بازار را به خود جلب کند. با یک جهش ناگهانی قیمت دوج کوین، دارندگان این ارز در لیست ثروتمندان قرار گرفتند.
دوج کوین مانند بیت‌کوین از پروتکل اجماع اثبات کار برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این ارز گزینه بهتری برای پرداخت روزمره است زیرا انجام تراکنش‌ها در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌شود و هزینه تراکنش نسبت به بیت‌کوین کمتر است. گردش دوج‌کوین خیلی بیشتر از بیت‌کوین است و هیچ حداکثری برای آن وجود ندارد. بیش از 129 میلیارد دوج در گردش است درحالی‌که در نهایت 21 میلیون بیت‌کوین استخراج می‌شود.
با چنین رفتاری دوج کوین در سال 2021 توانست جزو محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی قرار بگیرد. ارزش بازار این ارز در حال حاضر به 41 میلیارد دلار رسیده است. پس از معروفیت و محبوبیتی که دوج پیدا کرد، شیبا به میدان آمد و جلوی پیشرفت این رمزارز را گرفت.
 

شیبا اینو


شیبا اینو یک توکن قابل تعویض در شبکه اتریوم است. این توکن توسط اتریوم پشتیبانی می‌شود و این ارز می‌تواند از قراردادهای هوشمند برای ایجاد محصولات غیرمتمرکز دیفای استفاده کند. این ارز با شعار قاتل اتریوم پا به دنیای ارز دیجیتال گذاشته است. به‌طورکلی ارزهایی مانند دوج کوین و شیبا به بازار کریپتو راه پیدا کرده‌اند که با سودآوری و محبوبیت میان مردم بتوانند برای انجام معاملات عمومی مانند وجه نقد مورداستفاده قرار گیرند.
رمزارز شیبا اینو با کمک مدیرعامل شرکت تسلا، توانست این مسیر را با سرعت طی کند. رمزارز شیبا از برنامه‌ای که داشت کمی فاصله گرفت تا همه توجه‌ها سمت اتریوم جلب شود. به همین جهت این رمزارز با افت خیلی شدید روبه‌رو شد. آیا شیبا می‌تواند با دوج‌کوین رقابت کند؟ کدام یک از این دو ارز ارزش سرمایه‌گذاری درازمدت را دارند؟

تفاوت‌های دوج کوین و شیبا چیست؟

 
اگر می‌خواهید یکی از این دو رمزارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید باید آن‌ها را با هم مقایسه کنید. شما باید میزان سودهی هر دو روز ارز در درازمدت، تکنولوژی توکن‌ها، نحوه انجام معاملات و کیف پول‌های قابل‌استفاده را با یکدیگر بررسی کنید. هرکدام از این ارزها تاریخچه متفاوتی دارند و از الگوریتم متفاوتی برای انجام معاملات استفاده می‌کنند. تحلیلگران برای پیش‌بینی قیمتی رمز ارزها، چنین مواردی را تحت بررسی قرار می‌دهند.
    - عرضه شیبا محدودیت دارد اما در رمزارز دوج‌کوین هیچ محدودیتی وجود ندارد.
    - شیبا اینو یک توکن وابسته به اتریوم است اما دوج‌کوین یک ارز دیجیتال مستقل است.
    - هدف‌های پیدایش این دو ارز با هم متفاوت هستند.
 
 

مقایسه دو رمزارز شیبا و دوج کوین



تاریخچه و فناوری استفاده شده در رمز ارزها


دوج‌کوین: دوج‌کوین بر اساس یک شوخی در سال 2013 وارد بازار کریپتو شد. هدف این رمزارز تحریک سرمایه‌گذاران برای خرید دوج کوین بود و در هفته اول حجم معاملات آن رشد 300 درصدی داشت. فناوری بلاک‌چین برای این رمزارز در نظر گرفته شده است و میزان اطمینان به این رمزارز به طور قابل‌توجهی زیاد شده است. دوج‌کوین از الگوی لایت‌کوین برای انجام معاملات استفاده می‌کند و با کمک این الگوریتم معاملات انجام شده با این ارز مقیاس‌پذیری بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد.
شیبا: برخی از معامله‌گران بر این باورند که شیبا رفتاری شبیه به دوج‌کوین دارد و کاملاً از آن تقلید می‌کند. بنیان‌گذار شیبا گفته است، شیبا مانند دوج‌کوین محبوبیت زیادی دارد و مبتنی بر جامعه است. هرچقدر توجه عموم بیشتر باشد و محبوبیت آن زیاد شود، این ارز صعودی می‌شود. شیبا اینو روی شبکه بلاک‌چین است و از شیوه پرداخت همتا به همتا بهره می‌برد. پشتیبانی شیبا از توکن‌های اتریوم در شبکه اتریوم یک مزیت بسیار مهم برای این رمزارز به شمار می‌رود. شیبا اینو با پروژه‌های دیفای می‌تواند تعامل داشته باشد زیرا اکثر آنها روی بستر بلاک‌چین اتریوم هستند.
 

عرضه و تقاضا


دوج‌کوین: این رمزارز هرساله نرخ عرضه خود را با رقم مخصوصی افزایش می‌دهد. بیش از 5 میلیارد دلار دوج‌کوین در حال گردش است و توکن‌های کافی برای پشتیبانی تراکنش‌ها وجود دارد. دوج‌کوین برای رسیدن به اهدافش خیلی موفق‌تر خواهد بود.
شیبا: عرضه شیبا روند کاملاً متفاوتی دارد حدود 500 تریلیون شیبا در گردش است. لازم به ذکر است بسیاری از منابع اولیه شیبا اینو توسط اتریوم سوزانده شده است. در وب‌سایت شیبا به طور رسمی اعلام شده است که این ارزها توسط صرافی بوترین بلوکه شده و خبر سوزانده شدن اشتباه است. باتوجه‌به این موضوع، خرید شیبا اینو کار درستی است؟
 

سرعت انجام معاملات


دوج‌کوین: سرعت انجام معاملات در این رمزارز نسبت به رقبایش خیلی زیاد است. شبکه‌ای که این رمزارز روی آن معامله می‌شود، از پروتکل لایت‌کوین پیروی می‌کند که توکن چارلی لی را جابه‌جا می‌کند.
شیبا: سرعت معاملات این رمزارز به‌سرعت شبکه اتریوم بستگی دارد. در حال حاضر سرعت تراکنش‌های این دو ارز یکسان است و تفاوت زیادی ندارند. لازم به ذکر است اگر شیبا روی بستر اثبات سهام پیاده‌سازی شود، سرعت معاملات خیلی بیشتر می‌شود.
 

دوج کوین یا شیبا اینو، کدام‌یک را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؟


شیبا و دوج کوین هر دو رمزارزهای محبوبی هستند که در انجمن‌های خیریه و محافل اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرند. شیبا اینو از الگوریتم POS استفاده می‌کند که موجب شده است نظر همه سرمایه‌گذاران را جلب کند. دوج کوین یک ارز قدیمی است و نقدینگی بیشتری دارد. در حال حاضر دوج کوین و شیبا وضعیت مناسبی دارند و هر دو برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند.
اینکه شما تصمیم بگیرید کدام ارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید به استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد. این ارزها ساختار ضعیفی دارند و تابه‌حال هیچ سرمایه‌گذاری را پشیمان نکرده‌اند.

سخن آخر
در این مقاله ما این دو رمزارز را برای شما بررسی کردیم و تفاوت‌های اساسی آن‎‌ها را عنوان کردیم. این دو رمزارز هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و هرکدام هدف و روش سرمایه‌گذاری خاص خود را دارند. به‌طورکلی شک و شبه‌هایی راجع‌به این دو رمزارز وجود دارد که تا حدودی درست است. دوج‌کوین با حمایت اشخاص معروف به اینجا رسیده است. شیبا هم که ادعایی در باره اهداف آینده دارد هیچ نوآوری و برنامه خاصی را تا کنون ارائه نکرده است.
با وجود همه اینها باید بپذیریم که در حال حاضر این دو رمزارز جایگاه و موفقیت خوبی را در بازار کریپتو کسب کرده‌اند. دنیای ارزهای دیجیتال آزادترین بازار موجود در دنیای مالی است و همه چیز به عرضه و تقاضا بستگی دارد. شما این دو رمزارز را می‌توانید در سایت خرید ارز دیجیتال تبدیل معامله کنید. قبل از ثبت نام در صرافی از اعتبارش مطمئن شوید.
 
 


کد مطلب: 67619

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67619/فرق-دوج-کوین-شیبا-اینو-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir