کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خروج زاکربرگ از لیست ده فرد ثروتمند جهان

16 بهمن 1400 ساعت 13:11

ایتنا - بنیانگذار شرکت متا (فیس بوک)، پس از کاهش قیمت سهام شرکتش به رتبه دوازدهم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربس سقوط کرد.



مارک زاکربرگ، بنیانگذار شرکت متا (فیس بوک)، پس از کاهش قیمت سهام شرکتش در روز پنجشنبه، به رتبه دوازدهم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربس سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از تسنیم، زاکربرگ در طول یک روز 29.7 میلیارد دلار (25.9 درصد) از دست داد و در حال حاضر ثروت او 84.8 میلیارد دلار برآورد شده است. این کاهش روزانه سرمایه یکی از بزرگترین سقوط‌ها در تاریخ است.

به گفته این مجله، احتمالاً فقط ایلان ماسک در لیست از دست دادن سرمایه از زاکربرگ جلوتر است. سال گذشته، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا در یک روز 33 میلیارد دلار ضرر کرد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان ان بی، زاکربرگ از سال 2015 در فهرست 10 ثروتمندترین افراد قرار داشته است.

شرکت متا روز چهارشنبه گزارش سه ماهه خود را با پیش بینی رشد ضعیف درآمد خالص منتشر کرد. مجله فوربس نوشت که علاوه بر آن، شرکت متا کاهش سه ماهه تعداد کاربران را گزارش داد که دلیل آن رقابت شدید با پلتفرم تیک تاک TikTok عنوان شده است.

سهام شرکت متا تا عصر پنجشنبه 26 درصد سقوط کرد (سرمایه بیش از 230 میلیارد دلار کاهش یافت) که بدترین عملکرد از سال 2012 برای شرکتی بود که قبلاً فیس بوک نامیده می شد. زاکربرگ تقریباً 13 درصد از سهام را در اختیار دارد.

در رده بندی میلیاردرهای بلومبرگ، زاکربرگ با دارایی خالص 89.6 میلیارد دلار در رتبه دهم قرار دارد. بر اساس این رتبه بندی، رئیس متا 31 میلیارد دلار ضرر کرده است.


کد مطلب: 67584

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67584/خروج-زاکربرگ-لیست-ده-فرد-ثروتمند-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir