۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۴:۳۰

ادغام ۳؍۴ میلیارد دلاری در صنعت خودروهای هوشمند

ایتنا - آپتیو (Aptiv) با خرید ۳؍۴ میلیارد دلاری شرکت ویندریور (Wind River) بر روی توسعه نرم‌افزار متمرکز خواهد بود.
ادغام ۳؍۴ میلیارد دلاری در صنعت خودروهای هوشمند
شرکت آپتیو که مشتریانش شامل استلانتیس (مادرشرکت کرایسلر)، گروه فولکس واگن و جنرال موتورز هستند، در اکثر ماه‌های سال ۲۰۲۱ با مشکلات زنجیره تأمین دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اما شاهد افزایش تقاضا برای سامانه‌های رانندگی خودکار خود بود.
 
گفتنی است آپتیو فناوری موسوم به ویندریور را مکمل نرم‌افزارهای موجود خود می‌داند. این نرم‌افزارها امروزه عمدتاً بر روی مواردی همچون ایمنی فعال، رابط کاربری و حسگر در خودرو متمرکز هستند. بخش اساسی فناوری ویندریور، پلتفرم نرم‌افزاری مبتنی بر ابر آن است که به گفته آپتیو با نرم‌افزار موجود خود جفت می‌شود تا «مسیری سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای معماری نرم‌افزار کامل خودرو» برای مشتریان خودروساز فراهم سازد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از بیزنس‌لینک، آپتیو اعلام کرده است که برای مشتریان خودروساز خود، یک راه حل کامل پشته نرم‌افزاری ارائه خواهد کرد. در این بیانیه آمده است که فناوری ویندریور به‌کارگیری «مستمر» ویژگی‌های مختلف از جمله فناوری خودران و «توسعه، یکپارچه‌سازی، آزمایش و نظارت بر سیستم‌ها» را در طول چرخه عمر خودرو امکان‌پذیر می‌سازد.
 
گفته می‌شود آپتیو یک «راه حل باز» برای مشتریان ارائه خواهد داد؛ به این معنی که به خودروسازان کمک می‌نماید تا انتخاب کنند که می‌خواهند نرم‌افزار خود را چگونه در وسایل نقلیه ادغام کنند.
 

در این بیانیه آمده است: «بدیهی است ما بر این باور هستیم که یک راه‌حل باز توسعه‌یافته، در صنایع متعدد، جایگزینی مقرون‌به‌صرفه‌تر و راهکاری بهتر برای مشتریان ما در حوزه خودروسازی است».
 
گفتنی است ویندریور به عنوان یک کسب‌وکار مستقل در آپتیو فعالیت خواهد کرد. طبق گزارش  آپتیو، این بخش، حدود ۱۳۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰۰ کارمند فنی در استخدام خود دارد.
 
انتظار می‌رود این قرارداد در اواسط سال ۲۰۲۲ بسته شود که البته باید تأییدیه‌های نظارتی را نیز از سر بگذراند.
 
شایان ذکر است که فروش آپتیو به خودروسازان سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ میزان ۵؍۱۱ میلیارد دلار بوده است.
کد مطلب: 67569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام