کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون ارشد جدید گوگل تاثیرات فناوری بر جامعه را بررسی می‌کند

www.engadget.com , 16 بهمن 1400 ساعت 4:50

ایتنا – از مدت‌ها پیش شرکت‌های فناوری با اتهاماتی در زمینه عدم اهمیت دادن به تاثیری که بر روی اجتماع دارند روبرو بوده‌اند و به همین دلیل نیز شرکت گوگل تصمیم گرفته‌ است تا این شرایط را سامان داده و مستقیمه به این انتقادات رسیدگی کند.


از مدت‌ها پیش شرکت‌های فناوری با اتهاماتی در زمینه عدم اهمیت دادن به تاثیری که بر روی اجتماع دارند روبرو بوده‌اند و به همین دلیل نیز شرکت گوگل تصمیم گرفته‌ است تا این شرایط را سامان داده و مستقیمه به این انتقادات رسیدگی کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، شرکت گوگل برای رسیدگی به انتقادات در زمینه تاثیر بر اجتماع، یک معاون ارشد جدید را در سازمان خود ایجاد کرده است که بر روی مبحث فناوری و اجتماع تمرکز خواهد داشت.
 
این فرد با نام جیمز مانیکا رسما در این سمت منصوب شده و مشغول به کار شده است و قرار است تا به این شرکت کمک کند تا بتواند تاثیر فناوری‌های گوگل بر روی اجتماع را در نظر گرفته و نقطه نظر و چشم انداز این شرکت در مواردی از قبیل هوش مصنوعی، آینده کار، پایداری توسعه فناوری و موارد دیگر را شکل بدهد.
 
مانیکا قرار است تا به صورت مستقیم به مدیر ارشد اجرای گوگل و آلفابت یعنی سوندار پیچای گزارش بدهد و در راستای انجام دادن کار خود با منابع خارجی و داخلی به صورت مستقیم در ارتباط خواهد بود.
 

 
 
او قرار است تا یک ساختار رهبری برای تاثیر فناوری در شرکت‌ها را شکل بدهد و گفته می‌شود که هدف گوگل از این کار، طرح‌های بلند مدت و بسیار سطح بالا خواهد بود.
 
از نظر سابقه، شرکت گوگل فرد مناسبی را انتخاب کرده است زیرا مانیکا پیش از این تقریبا 28 سال در مرکز مک کینسی فعالیت کرده است که این مرکز به شرکت‌ها و دولت‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند تصمیمات خود را بر اساس رویکردهای اقتصادی و فرهنگی اتخاذ کنند و این موضوع دقیقا مشابه کاری است که گوگل در سطح فناوری انتظار آن را دارد.
 
 از دیگر سوابق مهم مانیکا می‌توان به فعالیت او به عنوان یکی از اعضای اصلی هئیت تخقیقات هاروارد، ام آی تی، آکسفورد، استنفورد و چندین دانشگاه بزرگ و مطرح دیگر نیز اشاره کرد.
 
این اقدام گوگل به هیچ عنوان غافلگیر کننده نبوده است زیرا این شرکت در چند سال اخیر با پرونده‌های رو به رشدی در زمینه قوانین ضدانحصار روبرو شده است و حتی اتهامات بسیاری در زمینه عدم رفتار درست این شرکت با کارمندانش مطرح شده بود که این شرکت را به این سمت و سو سوق داده است.
 


کد مطلب: 67532

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67532/معاون-ارشد-جدید-گوگل-تاثیرات-فناوری-جامعه-بررسی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir