کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه اتحادیه اروپا علیه اینتل لغو شد

8 بهمن 1400 ساعت 13:42

ایتنا - تلاش‌های ضد انحصار اتحادیه اروپا بر علیه اینتل  بی‌نتیجه ماند و دادگاه عالی این اتحادیه جریمه ۱.۲ میلیارد دلاری اینتل را که بیش از یک دهه قبل به علت رویه‌های رقابتی انحصارطلبانه آن وضع شده بود، لغو کرد.



جریمه ۱.۲ میلیارد دلاری شرکت اینتل به علت اعطای تخفیف‌های غیرقانونی به شرکت‌هایی که به جای نیمه هادی‌های شرکت ای ام دی، تولیدات آن را خریداری می‌کردند، لغو شد.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس حکم دادگاه کمیسیون اروپا که متشکل از ۲۷ کشور اروپایی است در زمینه بررسی تأثیر رقابتی رفتار اینتل و نیز مطابقت آن با قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ دچار اشتباه شده است.

اینتل متهم به پرداخت تخفیف‌های غیرقانونی به شرکت‌هایی بود که از نیمه هادی‌های آن و نه تولیدات رقیب یعنی ای ام دی استفاده می‌کردند. تصمیم دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ قابل تجدید نظر است، هرچند کمیسیون اروپایی اعلام کرده که برای بررسی این حکم به زمان نیاز دارد.

پیش از این هم برخی تلاش‌های رگولاتورهای اروپایی برای جریمه شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل به علت انحصارطلبی تجاری، با رد این جریمه‌ها توسط دادگاه‌های مختلف دچار چالش شده بود.


کد مطلب: 67495

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67495/جریمه-اتحادیه-اروپا-علیه-اینتل-لغو

ايتنا
  https://www.itna.ir