کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل: اتصال اندروید به دیگر دستگاه‌ها با ویژگی جدید آسان‌تر است

6 بهمن 1400 ساعت 5:00

ایتنا - گوگل قرار است برنامه فون هاب را «در اواخر امسال» به‌روز کند



گوگل از ویژگی‌های جدیدی برای دستگاه‌های اندرویدی خبر داده است که تمرکزشان بر افزایش یکپارچگی بین تلفن‌های اندرویدی و دستگاه‌های لپ‌تاپ است، چه آن‌هایی که خود گوگل می‌سازد و چه آن کامپیوترهای شخصی که با ویندوز کار می‌کنند.

اریک کی، معاون تجارب چند‌دستگاهی گوگل، می‌نویسد: «دستگاه‌های شما باید به طور غریزی بدانند که می‌خواهید از کدام‌یک و در چه زمانی استفاده کنید.» به این ترتیب، هدفون‌های دارای بلوتوت قادر خواهند بود به طور خودکار به هر دستگاهی که کاربر به آن گوش می‌دهد وصل شوند. این به‌روزرسانی در چند ماه آینده ارائه خواهد شد.

آقای کی گفت: «اگر در حین تماشای فیلم در تبلت اندرویدی خود از هدفون استفاده می‌کنید و به شما تلفن می‌زنند، فیلم متوقف می‌شود و هدفون به طور خودکار به تلفن اندروید شما وصل می‌شود، و پس از اتمام تماس تلفنی، به صدای فیلم برمی‌گردد.» 

گوگل همچنین قرار است برنامه فون هاب را «در اواخر امسال» به‌روز کند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به نصب برنامه‌های پیام‌رسان مستقیما در کروم‌بوک به آن‌ها دسترسی داشته باشند. این مورد برای شرایطی است که تلفن در دسترس نباشد یا در اتاق دیگری در حال شارژ باشد. «کَمِرا رول» نیز قرار است به فون هاب اضافه شود تا کاربران راحت‌تر به عکس‌ها دسترسی داشته باشند.

«فست پِر» (Fast Pair)، همان فناوری که دستگاه‌های اندروید را به‌سرعت با تلفن‌ها، دستگاه‌های پوشیدنی، و بلندگوها جفت می‌کند، نیز اکنون به کروم‌بوک‌های گوگل آورده شده است و در رایانه‌های شخصی نیز به‌روزرسانی خواهد شد.

وقتی در دستگاهی قابلیت فست پِر روشن باشد، کروم‌بوک به طور خودکار آن را شناسایی می‌کند و فقط با یک کلیک با آن جفت می‌شود.

هنگامی هم که کاربران کروم‌بوک جدیدی می‌گیرند، تلفن اندرویدی آن‌ها می‌تواند بلافاصله با دسترسی به شناسه و رمز ورود گوگل و رمز عبور وای‌فای آن را راه‌اندازی کند.

این به‌روزرسانی طی چند هفته آینده ارائه می‌شود، اما در ماه‌های آینده می‌تواند دستگاه‌های خانگی هوشمند دارای قابلیت مَتِر (Matter) را نیز با هم جفت کند. مَتِر پروتکل ارتباطی‌ای است که آمازون، اپل، گوگل (و زیرمجموعه آن نِست)، و سامسونگ با همکاری سایر شرکت‌های فناوری‌ خانه هوشمند، از جمله فیلیپس هیو، اکبی (Ecobee)، وایز، و دیگران ساخته‌اند. بدین ترتیب، ارتباط همه دستگاه‌ها با یکدیگر باید آسان‌تر شود.

در ماه‌های آینده، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که معرفی خواهد شد، قابلیت باز کردن خودکار قفل کامپیوترهای کروم‌بوک با ساعت‌های هوشمند دارای سیستم عامل وِر اُاِس است. این فناوری همین حالا هم برای ساعت‌های اپل و مک‌بوک‌ها وجود دارد.

برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی، کاربران مایکروسافت به‌زودی خواهند توانست دستگاه‌های بلوتوث را به‌سرعت
راه‌اندازی کنند، پیام‌ها را سینک کنند، و فایل‌ها را با «نی‌یربای شِر» به اشتراک بگذارند. گوگل می‌گوید که همکاری در این پروژه را با شرکت‌های ای‌سر، اچ‌پی، و اینتل آغاز خواهد کرد، و این به‌روزرسانی در اواخر سال جاری ارائه خواهد شد.


منبع: ایندیپندنت فارسی
 


کد مطلب: 67479

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67479/گوگل-اتصال-اندروید-دیگر-دستگاه-ها-ویژگی-جدید-آسان-تر

ايتنا
  https://www.itna.ir