کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه 300 هزار یورویی اینفلوئنسرها در پی تبلیغ رمزارز در اسپانیا

سايت خبری ايتنا , 5 بهمن 1400 ساعت 10:51

ایتنا- دولت اسپانیا به شدت گام‌های خود را برای محدودسازی در زمینه تبلیغات رمزارزها جدی گرفته است و حتی در این راستا جریمه‌های بسیار سنگین را برای کاربران در نظر گرفته است.


دولت اسپانیا به شدت گام‌های خود را برای محدودسازی در زمینه تبلیغات رمزارزها جدی گرفته است و حتی در این راستا جریمه‌های بسیار سنگین را برای کاربران در نظر گرفته است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از metro، اگر از این پس هر اینفلوئنسری در این کشور اقدام به انجام تبلیغات مربوط به ارزهای دیجیتالی بکند، جریمه‌ای بسیار سنگین و 300 هزار یورویی را متحمل خواهد شد.
 
این امر توسط کمیسیون ملی بازارهای امنیتی اسپانیا به تمامی مردم ارائه شده است و بر ساسا آن اگر هر کس یا فردی که بیشتر از 100 هزار فالوور را داشته باشد، بدون مجوز دولتی اجازه تبلیغات در این زمینه را نخواهد داشت.

بر این اساس اگرکسی که واجد این شرایط است بخواهد برای تبلیعات در کانال مخاطبان خود اقدام کند باید پیش از انجام این کار، حداقل 10 روز قبل از شروع کمپین تبلیغات خود، مجوز انجام این کار را دریافت کند.
 
در حقیقت کاربرانی که از تاریخ 17 فوریه این کار را انجام ندهند، با تبعات قانونی آن یعنی جریمه 300 هزار یورویی روبرو خواهد شد که به هیچ عنوان قابلیت مذاکره نخواهد داشت.
 

 
 
رودریگو بوناونتورا به عنوان رییس این کمیسیون در این باره گفت: «ما از این امر که این کار موجب ایجاد نظم در تبیلعات کریپتوها خواهد شد بسیار هیجان زده هستیم. این کار نه تنها در رسانه‌های سنتی بلکه از طریق اینفلوئنسرها نیز باید تحت کنترل باشد.»
 
او در ادامه افزود: «اگر اینفلوئنسرها شامل این قانون نمی‌شدند آنگاه یک در پشتی برای دور زدن قانون ایجاد شده بود. این امر برای ما برای آن‌ها یک مسیر و دنیای جدید است و مسلما مانند  هر اعمال قانون دیگری در ابتدای کار ممکن است با مشکلات و مقاومت‌هایی روبرو شود.»
 
این قوانین در حقیقت در راستای تبلیغاتی شکل گرفت که توسط فوتبالیست مشهور این کشور یعنی آندرس اینیستا برای صرافی مشهور بایننس انجام شده بود. اینیستا ابتدا با هشدارهایی درباره این موضوع روبرو شد و سپس قانون در این زمینه کاملا رسمی اعلام  شد.
 
شایان ذکر است که پیش از این کشور انگلستان نیز اقدام مشابهی انجام داده و قوانینی درباره تبلیغات رمزارزها اعمال کرد که به صورت مستقیم با تبلیغ کوین بیس توسط باشگاه آرسنال همراه بود.
 


کد مطلب: 67457

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67457/جریمه-300-هزار-یورویی-اینفلوئنسرها-پی-تبلیغ-رمزارز-اسپانیا

ايتنا
  https://www.itna.ir