کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همزمان با سقوط رمزارزها از ماه نوامبر

بیش از یک تریلیون دلار دود شد و به هوا رفت

سايت خبری ايتنا , 2 بهمن 1400 ساعت 15:00

ایتنا - ارزش بیت‌کوین برای نخستین بار از ماه ژوئیه تاکنون، تا زیر ۳۶ هزار دلار سقوط کرد.


با توجه به اینکه فدرال رزرو قصد دارد محرک‌ها را از بازار خارج کند، دارایی‌های پرریسک‌تر در سراسر جهان آسیب بیشتری دیده‌اند. در این میان، ارزش بیت‌کوین روز جمعه بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت و به زیر ۳۶ هزار دلار رسید؛ یعنی پایین‌ترین سطح خود از ماه ژوئیه.

به گزارش ایتنا و به نقل از بلومبرگ، از ماه نوامبر که بیت‌کوین بیشترین قیمت را پیدا کرده بود، این رمزارز بیش از ۴۵ درصد ارزش خود را از دست داده است. سایر ارزهای دیجیتال هم به همین نسبت آسیب دیده‌اند.
 
گفتنی است کاهش قیمت بیت‌کوین از اوج خود در نوامبر، باعث کاهش بیش از ۶۰۰  میلیارد دلار ارزش بازار شد و مجموعاً بیش از یک تریلیون دلار از کل بازار ارزهای دیجیتال از دست رفته است.
 
داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که ارزش سهام رمزارزمحور نیز در روز جمعه نیز کاهش یافت، به طوری که ارزش Coinbase در یک مرحله نزدیک به ۱۶ درصد از دست داد و به پایین‌ترین سطح خود از زمان عرضه عمومی آن در بهار ۲۰۲۱ رسید.
 
در همین حال، شنیده‌ها حاکیست، دولت بایدن در ماه آینده یک استراتژی اولیه برای دارایی‌های دیجیتال و آژانس‌های فدرال منتشر، و آنها را موظف خواهد کرد تا خطرات و فرصت‌های در پیش رو را ارزیابی کنند.
 


در همین حال و بر اساس داده‌های Coinglass که یک پلتفرم معاملات آتی ارزهای دیجیتال و اطلاعات است، در طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۳۹ معامله‌گر رمزارزهای خود را فروخته‌اند که این رقم در مجموع ۸۷۴ میلیون دلار بوده است.
 
به عقیده تحلیگران، اگرچه میزان فروش افزایش یافته، اما در مقایسه با روندهای کاهشی قبلی، مقادیر نسبتاً پایین هستند. آنان بر این باور هستند که رمزارزها نیز از بازارهای مالی پیروی می‌کنند و این نزول و اصلاح، امری کاملاً طبیعی است.


کد مطلب: 67426

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67426/بیش-یک-تریلیون-دلار-دود-هوا-رفت

ايتنا
  https://www.itna.ir