۰
plusresetminus
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲

آخرین آمار از وضعیت اینترنت همراه در کشور

ایتنا - ​​​​​​​میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۱، ۲۴.۰۳ مگابیت‌برثانیه گزارش شده است.
آخرین آمار از وضعیت اینترنت همراه در کشور

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest  شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. در حالی که تا پیش از این، میانگین سرعت در این وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گرفت، از این پس رتبه‌بندی‌ها بر اساس میانه سرعت است تا سرعت‌هایی را که کاربر احتمالاً تجربه می‌کند، به بهترین شکل منعکس کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۵۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۹.۷۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۰۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.
 

در حالی که تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۰۶ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۸ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه دسامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۸.۳۸ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۱۹.۱۲ مگابیت برثانیه)،کره جنوبی (۱۰۸.۲۶ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۰۴.۴۴ مگابیت برثانیه) و قطر (۱۰۴.۳۰ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۱۹۲.۱۷ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۱۸۷.۵۰ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۷۵.۹۳ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۶۸.۶۶ مگابیت برثانیه) و موناکو (۱۶۵.۴۷ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

میانه سرعت موبایل در ایران
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۴.۰۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۳۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.
 

این در حالی است که در ماه نوامبر ۲۰۲۱، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۱۹ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۹۹ مگابیت‌برثانیه بود که رتبه ایران در جایگاه ۷۰ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از برزیل، آنگولا و میانمار سریع‌تر و از کشورهایی مانند لائوس و تونس کندتر است.
 


در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۹۲ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۳ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند. این درحالی است که در نوامبر ۲۰۲۱، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۸۵ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۴۲ قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از لیبری، بوتان و مالدیو کندتر و از نیجریه، الجزایر و پاپوآ گینه نو سریع‌تر است.
 
کد مطلب: 67420
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام