۰
plusresetminus
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸

آمریکا شرایط جدیدی برای نگهداری از داده‌های حساس وضع می‌کند

ایتنا - دولت جو بایدن مجموعه‌ای جدید از الزامات را برای شبکه هایی که حساس ترین داده های آمریکا در آنها نگهداری می شود، تعیین می کند.
آمریکا شرایط جدیدی برای نگهداری از داده‌های حساس وضع می‌کند


براساس الزامات جدید شبکه های مذکور باید از رمزگذاری های تایید شده دولت استفاده کنند و همچنین مقامات باید هرگونه شکاف امنیتی را به سازمان امنیت ملی کشور(NSA) گزارش دهند.

به گزارش ایتنا از مهر، الزامات جدید در یک یادداشت امنیت ملی توضیح داده شده اند که روز گذشته منتشر شد. براساس این الزامات آژانس هایی مانند پنتاگون، آژانس اطلاعات مرکزی و وزارت انرژی باید اقدامات امنیتی پایه برای سیستم های امنیتی ملی (شبکه هایی که حساس ترین داده های آمریکا در آنها نگهداری می شود) فراهم کنند.

یکی از الزامات تعیین شده استفاده از احراز هویت چندمرحله ای یا استفاده از چند لایه پسورد است که از سوی سرویس های مختلف ارائه شده اند. علاوه بر آن سازمان ها باید از شیوه رمزگذاری مورد تاییدNSA و ساختار اعتماد صفر استفاده کنند. این اصطلاح به معنای احراز هویت ادامه دار دستگاه ها یا کاربران است.

پس از وقوع زنجیره ای از حملات مجرمان سایبری از جمله عملیات هکی که به طور موقت سوخت رسانی در ساحل شرقی کشور را مختل. کرد و کشف نفوذ هکرهای روسی گروه «سولار ویندز» به چند سازمان دولتی، کاخ سفید امنیت سایبری را یکی از اولویت های اصلی خود قرار داد.
کد مطلب: 67416
برچسب ها: امنیت سایبری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام