کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد

30 دی 1400 ساعت 12:11

سایت وبسافت3 به آدرس https://websoft3.com از سال 93 بصورت کاملا تخصصی در زمینه آموزش وردپرس فعالیت میکند و طی این سالها دوره های آموزشی مختلفی را بصورت حضوری و غیرحضوری جهت پرورش متخصص برای بازارکار برگذار کرده است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که این روزها زیاد پرسیده میشود و دلیل آن هم رشد و فراگیر شدن وردپرس در حوزه برنامه نویسی وب و طراحی سایت است. اگر قصد یادگیری وردپرس را دارید یا میخواید برای کسب و کار خود وبسایت راه اندازی کنید حتما باید پاسخ شفافی برای سوال وردپرس چیست و چه کاربردی دارد داشته باشید در غیر این صورت نمیتوانید به خوبی به آن چیزی که در نظر دارید برسید.
 

وردپرس چیست


وردپرس را عموما یک سیستم مدیریت محتوا تعریف میکنند اما اگر بخواهیم شفاف تر و دقیق تر به سوال وردپرس چیست و چگونه کار میکند پاسخ دهیم میتوانیم اینطور بگوییم که وردپرس یک نرم افزار تحت وب است که آن را بصورت کاملا رایگان از مخزن اصلی وردپرس یعنی سایت wordpress.org با حجم کم حدود 15 مگابایت دانلود میکنید و میتوانید در کامپیوتر شخصی تان یا هاست آنلاین نصب کنید. نصب وردپرس بسیار ساده است و 2 دقیقه طول میکشد.
 

وردپرس چگونه کار میکند؟


وردپرس را پس از اینکه دانلود و نصب کردید یک پنل مدیریت سایت در اختیار شما قرار میدهد. پنل مدیریت وردپرس بسیار ساده و قابل فهم است که باید کار با بخش های مختلف آن را یادبگیرید. پنل مدیریت وردپرس به شما کمک میکند محتوای وبسایت تان را مدیریت کنید. شاید بپرسید یعنی چی محتوای سایت را مدیریت کنیم؟ ببنیید یک وبسایت را در نظر بگیرید که از بخش های مختلفی تشکیل شده این بخش ها شامل : لوگو - منوها - عکس ها - اسلایدر - گالری تصاویر - مقالات - محصولات و... میباشد حالا اگر شما بخواهید بخش منوی های سایت را تغییر دهید و منوی جدید اضافه کنید یا منویی را حذف کنید یا تغییری در عکس ها و اسلایدر ایجاد کنید یا مقاله جدید منتشر کنید، مقالات موجود را ویرایش کنید یا هر کار دیگری مشابه این، نیاز به یک پنل مدیریت دارید که این امکانات را در اختیار شما قرار دهد. پنل مدیریت وردپرس هم دقیقا برای همین کار در اختیار شما قرار میگیرد و این یعنی سیستم مدیریت محتوا که وردپرس بهترینش را در اختیار شما قرار میدهد. امیدوارم با این توضیحات پاسخ روشنی به سوال وردپرس چیست و چگونه کار میکند داده باشیم. تصویر زیر پنل مدیریت وردپرس را پس از نصب اولیه نشان میدهد.
 
 

ظاهر سایت وردپرسی چگونه است؟


شاید برایتان سوال باشد که اگر من وردپرس را برای راه اندازی سایتم انتخاب کردم ظاهر وبسایت من چگونه خواهد بود. در پاسخ به این سوال باید بگویم وردپرس نه تنها هیچ محدودتی برای طراحی ظاهر وبسایت ندارد بلکه با ابزارهای مدرنی که دراختیار ما قرار میدهد این امکان را فراهم میکند که بتوانیم هر شکل و شمایل و طرحی را برای وبسایت خودمان طراحی کنیم. ضمن اینکه برای وردپرس هزاران هزار قالب هم وجود دارد که شما در هر زمینه ای بخواهید وبسایت راه اندازی کنید میتوانید در آن زمینه یکی از قالب های وردپرس را انتخاب کنید تا شکل و شمایل وبسایت شما را تشکیل دهد. بطور مثال اگر بخواهید یک وبسایت فروشگاهی راه اندازی کنید فقط کافیست کلمه قالب فروشگاهی وردپرس را در اینترنت سرچ کنید تا ببینید چقدر قالب آماده برای راه اندازی وبسایت فروشگاهی وجود دارد که میتوانید استفاده کنید. حالا بیشتر متوجه میشوید که واقعا وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد.
 

امکانات وبسایت وردپرسی ام را چطور تامین کنم؟


اگر آشنایی اولیه با وردپرس داشته باشید احتمالا اسم افزونه های وردپرس را شنیده اید. یکی از دلایل رشد و توسعه وردپرس افزونه های آن هستند که باعث شدند امکانات زیادی به وردپرس اضافه شود. تاکنون بیش از 60هزار افزونه کاملا رایگان در مخزن پلاگين های وردپرس ثبت شده که هر کدام امکانات خاصی را به وردپرس اضافه میکنند بنابراین شما هر امکاناتی که بخواهید به وبسایت وردپرسی تان اضافه کنید احتمالا قبلا افزونه ای برای آن وجود دارد بطور مثال شما میخواهید بخش ثبت نام و ورود کاربران از طریق پیامک انجام شود یا میخواهید یک نوار اعلان برای ارائه پیشنهادات به کاربران در وبسایت خود داشته باشید، با یک جستجوی ساده متوجه میشود کلی افزونه برای اینکار وجود دارد که میتوانید براحتی در وردپرس نصب کنید و امکانات مورد نظرتان را اضافه کنید. حالا بهتر متوجه میشویم که وردپرس چیست و چه امکاناتی دارد.

 
 

وردپرس چیست و چه قابلیت هایی دارد؟


وفتی در مورد وردپرس صحبت میکنیم افرادی که آشنایی کمی با وردپرس دارند فکر میکنند وردپرس یعنی "طراحی سایت بدون کدنویسی" البته که این ویژگی یکی از بارز ترین قاللیت های وردپرس است اما تمام وردپریس این نیست و افراد این را نمیدانند! بخاطر همین برخی ها در مقابل آن جبهه میگیرند و وردپرس را سیستم مناسبی برای استفاده و سرمایه گذاری نمیدانند در صورتی که از دیگر قابلیت ها و ظرفیت های وردپرس اطلاع ندارند.
اگر بخواهیم این موضوع را شفاف تر کنیم میتوانیم اینطور بگوییم : افرادی که وردپرس کار میکنند بطور کلی دو دسته اند : 1 - طراحی سایت بدون کدنویسی 2 - برنامه نویسی و توسعه وردپرس
با توجه به اینکه حالت اول یعنی طراحی سایت بدون کدنویسی روش ساده تری است و هر کسی بدون هیچ پیشنیازی و بدون دانش برنامه نویسی میتواند آن را یادبگیرد طرفداران بیشتری دارد، دوره ها و آموزش های بیشتری برای این بخش تولید شده و معمولا هم افراد صرفا همین بخش را یادمیگیرند. در نهایت با کسب مهارت و تخصص در این بخش میتوانید بعنوان یک طراح سایت وارد بازارکار شوید اما مهارت های شما برای انجام هر پروژه طراح سایتی کافی نیست! چرا؟ چون هنور کدنویسی بلد نیستید.
اما در حالت دوم یعنی برنامه نویسی و توسعه وردپرس هم فرصت ها و مسیرهای بیشتری برای کسب درآمد وجود دارد و هم ظرفیت بالاتری برای درآمدزایی دارد. بخاطر همین شدیدا پیشنهاد میکنم اگر میخواهید وردپرس را بعنوان شغل استفاده کنید حتما کدنویسی آن را هم یادبگیرید. امیدوارم پاسخ خوبی به سوال وردپرس چیست و چه قابلیت هایی دارد داده باشیم.
 

چند آمار جالب از وردپرس


با مطالبی که بالاتر مطالعه کردید قطعا متوجه شدید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد حالا در این بخش میخواهیم چند آمار جالب از وردپرس به شما عزیزان بدهیم که مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود.
۱ – بیش از ۴۵% از کل وبسایت های جهان از وردپرس استفاده میکنند در حالی که این آمار در سال گذشته ۳۴% بود اما امسال به بیش از ۴۵% رسیده و این روند با توجه به رشد و توسعه روز افزون وردپرس به شدت رو افزایش است. بنظر شما تا چند سال آینده وضعیت چطور میشه؟
۲ – بیش از ۵۰۰ میلیون وبسایت در جهان از وردپرس استفاده میکنند
۳ – بیش از ۶۰ هزار افزونه بصورت کاملا رایگان در مخزن وردپرس ثبت شده است که هر کدام امکانات خاصی را به وبسایت شما اضافه میکند و در صورت لزوم میتوانید از آنها استفاده کنید.
۴ – وبلاگ ناسا، سایت خبری BBC ، وبلاگ فیس بوک، سایت رسمی کشور سوئد و بسیاری از سایت های معروف و معتبر جهان از وردپرس استفاده میکنند.
 

بهترین سایت آموزش وردپرس در ایران


سایت وبسافت3 به آدرس https://websoft3.com از سال 93 بصورت کاملا تخصصی در زمینه آموزش وردپرس فعالیت میکند و طی این سالها دوره های آموزشی مختلفی را بصورت حضوری و غیرحضوری جهت پرورش متخصص برای بازارکار برگذار کرده است. رضا حیدری موسس و مدرس تمامی دوره های آموزشی وبسافت3 است که این آموزش ها را در سطوح مختلف ارائه کرده اند. اگر از صفر میخواهید شروع کنید دوره رایگان آموزش وردپرس چیست و چگونه کار میکند اگر صرفا میخواهید طراحی سایت بدون کدنویسی یادبگیرید یا حتی برنامه نویسی و توسعه وردپرس و طراحی قالب وردپرس را یادبگیرید برای همه این موارد آموزش های عملی و پروژه محور در وبسافت3 وجود دارد که میتوانید استفاده کنید. اگر میخواهید صفرتاصد وردپرس را با نقشه راه دقیق در یک دوره جامع یادبگیرید، دوره جامع آموزش طراحی قالب وردپرس را میتوانید شرکت کنید که محبوب ترین دوره آموزشی وبسافت3 از نگاه کاربران میباشد.

 


کد مطلب: 67413

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/67413/وردپرس-چیست-کاربردی

ايتنا
  https://www.itna.ir