۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸

راهنمای جامع و 0 تا 100 آموزش راه اندازی وبسایت

امروزه راه اندازی و طراحی سایت دیگر کار دشواری محسوب نمی‌شود. شما تنها با کسب اطلاعات کافی، تحقیق و پژوهش در این مورد می‌توانید به راحتی و با پرداخت هزینه کم، وبسایت خود را راه اندازی کنید.
راهنمای جامع و 0 تا 100 آموزش راه اندازی وبسایت
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



امروزه اینترنت یکی از مهم‌ترین بسترها جهت کسب درآمد محسوب می‌شود. با داشتن وبسایت می‌توان اطلاعات، محصولات و هرگونه خدماتی را به دیگران معرفی کرد. افراد زیادی هستند که قصد دارند وبسایتی برای اهداف شخصی و یا معرفی برند خود راه اندازی کنند، اما نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند.
خبر خوب این است که شما می‌توانید وبسایت موردنظر خود را به راحتی بسازید. اما توجه داشته باشید که راه اندازی وبسایت، مستلزم رعایت اصول و نکاتی است که در موفقیت آن نقش مهمی دارند. در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش 0 تا 100 راه اندازی وبسایت بپردازیم.
 

برای راه اندازی وبسایت به چه مواردی نیاز است؟


ساخت وبسایت مراحلی دارد که با کمک آن‌ها به راحتی و در عرض چند ساعت، می‌توانید وبسایت خود را راهاندازی کنید. در ادامه به شرح مراحل ساخت و طراحی وبسایت می‌پردازیم.
 

مشخص کردن هدف برای راه اندازی وبسایت


در ابتدا باید هدف از راه اندازی وبسایت یا در واقع مسیری را که می‌خواهید وبسایتتان را در آن پیش ببرید، مشخص کنید. به عنوان مثال: اگر قصد راه اندازی وبسایت جهت فروش محصولات خود را دارید، هدف شما در نهایت باید معرفی محصولات و فروش بیشتر آن‌ها باشد. پس باید وبسایت را براساس هدفتان طراحی و راه اندازی کنید.
 

انتخاب نام متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهید


انتخاب نام برای وبسایت از آنچه که به نظر می‌رسد مهم‌تر است. یکی از نکاتی که بهتر است در انتخاب نام وبسایت رعایت کنید، مرتبط بودن آن با کسب و کارتان است. این امر موجب می‌شود تا بازدیدکنندگان وبسایت نام آن را به راحتی به خاطر بسپارند.
 

نام دامنه وبسایت


بهتر است با توجه به خدمات وبسایت از نام دامنه مربوط با آن استفاده کنید. از انتخاب کلماتی که تایپ آن‌ها سخت است یا به شکل‌های مختلفی تایپ می‌شود بپرهیزید.
همچنین می‌توانید در انتخاب نام دامنه سایت، از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید تا گوگل راحت‌تر حوزه کاری وبسایتتان را تشخیص دهد که این امر بر روی سئو وبسایت تاثیر مثبتی دارد.
 

انتخاب و خرید هاست


انتخاب و خرید هاست، مرحله بعدی در ساخت وبسایت است. هاست یا میزبانی وب، یک فضای امن و مطمئن برای قرار دادن تمام فایل‌های وبسایت در آن است. هاست به وبسایت این امکان را می‌دهد تا اطلاعات موجود در آن برای بازدیدکنندگان در سراسر جهان قابل مشاهده باشد.
 

سیستم مدیریت محتوا CMS


سیستم مدیریت محتوا در واقع بخشی از سایت است که به شما امکان مدیریت، ویرایش و کنترل وبسایت را می‌دهد. این سیستم در واقع مانند پایه و ستونی است که قالب وبسایت شما بر روی آن سوار می‌شود. امروزه با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا (وردپرس، جوملا و...) می‌توانید به راحتی وبسایتی که می‌خواهید را راه اندازی کنید.
این سیستم‌ها به شما کمک می‌کنند تا با هزینه کم و بدون نیاز به کدنویسی و برنامه‌نویسی وبسایت خودتان را طراحی کنید. در بین سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس از محبوب‌ترین و بهترین سیستم‌های ایران و جهان محسوب می‌شود.
 

سئو و بهینه سازی وبسایت


بعد از راه اندازی وبسایت، باید آن را سئو کنید. سئو کردن وبسایت مراحل مختلفی دارد. مرحله اول از انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. کلمات کلیدی، کلماتی هستند که توسط مخاطبان سرچ می‌شوند. مرحله دوم سئو کردن داخلی سایت یا On Page SEO است که شامل بهینه‌سازی محتواهای موجود در داخل سایت (تگ‌ها، دسته‌بندی‌ها، تصاویر، سرعت وبسایت و...) می‌شود.
مرحله سوم، سئو خارج سایت یا Off Page SEO است. در این مرحله باید یک سری نکات خارج از وبسایت رعایت شود تا وبسایت برای گوگل بهینه سازی شود. هنگامی که وبسایتی به وبسایت شما  و مطالب آن لینک بدهد، یک بک لینک محسوب می‌شود. یک بک لینک باکیفیت، به وبسایت شما کمک می‌کند تا راحت تر توسط گوگل شناسایی و رتبه‌بندی شود.
 

انتخاب CMS وبسایت



روشهای زیادی برای طراحی و راه‌اندازی وبسایت وجود دارد. اکثر وبسایت‌ها توسط یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS طراحی شده‌اند. انتخاب CMS مناسب، برای وبسایت بسیار اهمیت دارد. اغلب سیستم‌های مدیریت محتوا دارای ویژگی‌های یکسانی مانند نمایه سازی، مدیریت، جست‌وجو و بازیابی هستند. وردپرس (Wordpress)، جوملا (Joomla)، دروپال (Drupal)، ووکامرس (woocommerce) و اوپن کارت (Open Cart) از معروف‌ترین سیستم‎‌های مدیریت محتوا هستند.
از ویژگی‌های مهم یک سیستم مدیریت محتوا که آن را به یک CMS مناسب تبدیل می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
   - محیط کاربری آن ساده باشد.
   - قابلیت انتشار سریع محتوا را داشته باشد.
   - امنیت آن بالا باشد و از نفوذ هکرها جلوگیری کند.
   - قابلیت چند کاربره و چند زبانه بودن را داشته باشد.
   - رایگان یا کم هزینه باشد.
   - امکان ایجاد فروشگاه مجازی را داشته باشد.
   - با الگوریتم‌های سئو سازگاری داشته باشد.
   - در توسعه مطالب انعطاف‌پذیر باشد.

 

سئو چیست؟ چرا ضروری است؟


سئو (SEO) مخف عبارت Search Engine Optimization، به معنای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جست‌وجو است. سئو، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در تولید محتوا، طراحی و راه‌اندازی وبسایت و تعیین استراتژی محتوایی انجام می‌شود تا وبسایت عملکرد بهتری در نتایج جست‌وجو گوگل  و آمار بازدید بالاتری داشته باشد.
امروزه کاربران اینترنتی، مطالب و محتواهای مورد نیاز خود را از طریق جست‌وجو در گوگل، یاهو و بینگ پیدا می‌کنند. از این جهت، سئو یا بهینه‌ سازی وبسایت، کلیدی برای رسیدن به داشتن مخاطب بیشتر و بالا رفتن آمار بازدید وبسایت به شمار می‌رود.
 

اهمیت سئو در راه اندازی وبسایت


کلماتی که توسط کاربران در گوگل جست‌وجو می‌شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. موتورهای جست‌وجوگر دقیقا همان چیزی که کاربران به دنبال آن هستند را به آن‌ها نمایش می‌دهند. وجود وبسایت شما در نتایج اولیه گوگل، باعث جذب مخاطب و اعتماد آن‌ها می‌شود. همین امر نشان دهنده اهمیت بالای سئو سایت است و یکی از نکات مهم در راه‌اندازی وبسایت به شمار می‌رود.
 

چرا بازاریابی محتوا است؟


بازاریابی محتوا از طریق تولید محتوای متنی راهی کم هزینه برای معرفی برند و وبسایت شما به کاربران اینترنتی است. با تولید محتوا شما تخصص خود را به مشتریان ارائه می‌دهید، از این جهت کیفیت بالای محتوا و بی‌نقص بودن آن از اصلی‌ترین ضرورت‌ها در بازاریابی محتوا به شمار می‌رود.
در محبوب‌ترین سیستم مدیریت تولید محتوا یعنی وردپرس، ماهانه بیش از 83 میلیون پست تولید می‌شود. این امر نشان دهنده اهمیت بالای بازاریابی محتوا و تولید محتوای متنی است. تولید محتوا در واقع رابطی بین کسب وکار شما و مشتریان است و باعث دیده شدن بیشتر وبسایت شما می‌شود.

سخن آخر
امروزه راه اندازی و طراحی سایت دیگر کار دشواری محسوب نمی‌شود. شما تنها با کسب اطلاعات کافی، تحقیق و پژوهش در این مورد می‌توانید به راحتی و با پرداخت هزینه کم، وبسایت خود را راه اندازی کنید و بدون نیاز به آگهی‌های تبلیغاتی، اسپانسرینگ و بیلبوردها، برند خود را به بسیاری از کاربران در اینترنت معرفی کنید. در این مقاله به آموزش راه اندازی وبسایت با کمترین هزینه  پرداخته شد تا با کمک آن بتوانید وبسایت موردنظر خود را راه اندازی کنید.

 
کد مطلب: 67407
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام